4 Onmisbare factoren binnen social selling
Social selling is dé trend van dit moment. Het legt nieuwe kansen open voor alle ondernemers die op social media te vinden zijn, echter, je moet wel even weten hoe je dit nu aanpakt en waar die kansen nu precies liggen. In de wereld van social selling zijn er zeker enkele zaken die je gewoonweg niet kan laten liggen.
Hoe pak jij je kansen met social selling?
Als jij je als professional wilt gaan focussen op de kansen en mogelijkheden op het gebied van social selling, dan zijn er enkele factoren waar je zeker iets mee moet doen. Zonder deze factoren ben je niet volledig bezig met social selling en haal je er ook zeker niet uit wat erin zit. Natuurlijk geven wij je meer inzicht in de 4 belangrijkste factoren binnen social selling.
1. Je social contacts zijn nooit compleet
Heb jij 100, 250 of misschien 500 sociale contacten en denk je dat je dan ‘klaar’ bent? Dan denk je niet de juiste richting in. Met social selling zijn er geen grenzen, zeker ook niet als het om je sociale contacten gaat. Je moet je sociale contacten altijd uit blijven breiden om succesvol te kunnen blijven met social selling.
2. Stuur kennis rond
Social selling heeft zeker niet alleen met jouw eigen business te maken. Als jij je alleen maar richt op het promoten van je eigen business, dan snijd je jezelf vroeg of laat in de vingers. Bekijk goed wat jouw partners, prospects, klanten en collega’s aan kennis delen, en deel relevante kennis weer met jouw contacten. Hierbij kan je altijd nog een eigen advies inbrengen wanneer dit gewenst is.
3. Laat de markt spreken
De markt is belangrijk. We weten allemaal dat de markt ons kan maken en breken. Hoe komt het dan toch dat de markt zo slecht gehoord wordt? Dit is echt not done als je je intensief wilt gaan bezig houden met social selling. Je moet luisteren naar wat de markt je te vertellen heeft. Connect met influencers en onmisbare contactpersonen om hier het maximale uit te halen.
4. Creëer één identiteit
Als wij jouw Twitter account bezoeken en vervolgens naar je LinkedIn profiel gaan, zien wij dan dat dezelfde persoon hierachter zit? En hoe zit het met je accounts op Facebook, Instagram en bijvoorbeeld Google+? Zorg voor één identiteit voordat je je gaat focussen op social selling. Maak jezelf herkenbaar uit duizenden!
Social Selling cursus
Ben jij helemaal klaar om met social selling aan de slag te gaan en wil je zeker zijn dat je het van schets af aan goed aanpakt? Volg dan onze social selling training!