4 Tips voor het verbeteren van je contentstrategie
Content marketing kan een effectieve manier zijn om meer klanten te krijgen. Het blijkt echter lastig te zijn om bezoekers van je website aan te sporen om ook daadwerkelijk actie te ondernemen na het lezen van een interessant artikel van je website en een product te kopen. Hier een aantal tips om je contentstrategie te verbeteren!
Een goede contentstrategie
Wat is nu een goede strategie om ervoor te zorgen dat jouw content ten eerste veel aandacht trekt en ten tweede je vervolgens ook meer klanten krijgt? Hieronder een aantal ideeën en hulpmiddelen om ervoor te zorgen dat je een efficiënte contentstrategie krijgt.
1. Gebruik templates om tijd en moeite te sparen
Er bestaan allerlei templates voor content marketing, gebruik deze vooral! Er zijn stappenplannen om je artikelen in te plannen, om daarnaast een social media plan te vormen, om de goede zoekwoorden te kunnen vinden en nog veel meer. Heel erg handig, zo hoef je dit zelf niet meer te bedenken. Je kunt er hier een aantal vinden.
2. Beheer het proces door het in stukjes te hakken
Content marketing vergt best veel verschillende vaardigheden en processen en kost ook nog eens heel veel moeite. Je maakt het jezelf makkelijker door te beginnen met doelen te stellen en voor elk subdoel een manier te bedenken hoe je dit wil bereiken.
3. Probeer iets creatiefs
Je kunt je web content op duizenden verschillende manieren presenteren. Probeer eens wat creatiefs met je content! Humoristische posts worden vaak makkelijker en meer gedeeld op het internet. Toch moet je als bedrijf wel goed nadenken of dit bij jouw publiek past en ook een serieuzere toon overwegen.
4. Bereik je publiek
In de huidige cultuur van “alles overal delen” moeten bedrijven kijken naar het geheel van sociale netwerken als ze besluiten wat, wanneer, waar en hoe ze hun publiek willen bereiken via het sociale netwerk. Je moet dus een systeem ontwikkelen dat er voor zorgt dat je via verschillende kanalen met je publiek kunt communiceren en klanten beïnvloeden. Door breder online te staan dan alleen je eigen website, bereik je meer mensen. Zie je eigen website ook niet als het centrale punt waar je op focust, maar zorg juist voor genoeg nieuwe berichten aan de rand van je netwerk. Luister naar je publiek en probeer nieuwe dingen uit.
Nog meer tips voor je contentstrategie?
Wij bieden een training aan die je helpt te starten en/of ontwikkelen met content marketing.