5 Facebook regels voor bedrijven
Facebook wordt door een groot deel van de bedrijven ingezet voor de zaak. Er wordt gepromoot, er wordt webcare geboden en men houdt zich op het sociale netwerk bezig met het werven van klanten. Dit is slechts een greep uit de activiteiten van bedrijven op Facebook. Het sociale netwerk biedt eindeloos veel mogelijkheden. Wel is het belangrijk om je hierbij te houden aan bepaalde Facebook regels.
Dit zijn de belangrijkste Facebook regels
Er zijn meerdere Facebook regels waar je je als bedrijf het best aan kunt houden. Dit zijn geen regels die je niet mag overtreden. Het zijn eerder ongeschreven regels die je gewoonweg het meest opleveren. Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste Facebook regels voor bedrijven.
1. Houd je aan de reactietijd
Als je prospects en klanten via Facebook te woord staat, dan moet je je houden aan een bepaalde reactietijd. Het is het best om je te houden aan een reactietijd van 1 uur. Dit betekent dat je moet reageren binnen 60 minuten om een optimale tevredenheid te bereiken. De regel vertelt je dat je altijd binnen 24 uur moet reageren om veel negatieve reacties te voorkomen.
2. Let op de 80/20 regel
Ken je de 80/20 regel? Deze regel geeft aan hoe je je posts moet verdelen als bedrijf. Het zijn procenten. Het is slim om slechts 20 procent van al je posts te besteden aan promotie van je bedrijf, je dienst of je product. De overige 80 procent aan posts moeten nuttige, interessante of vermakelijke inhoud bevatten. Wanneer je meer dan 20 procent van je posts richt op adverteren kan dit ervoor zorgen dat je volgers kwijtraakt.
3. Post niet méér dan 2x per dag
Twee keer per dag een post plaatsen op Facebook is echt het maximum voor bedrijven. Als je te veel gaat posten, dan vinden mensen je snel ‘irritant’ worden en wordt je verwijderd. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Probeer je posts dus zo te plannen dat je goed aan deze Facebook regel voldoet.
4. Sluit 50 procent af met een vraagteken
Een andere mooie Facebook regel is dat je ongeveer de helft van je posts op het sociale netwerk afsluit met een vraagteken. Deze posts krijgen namelijk gemiddeld 92 procent méér comments dan elke andere soort post. Ga dus de discussie aan met je volgers en zorg voor meer betrokkenheid door de juiste vragen te stellen.
5. Gebruik maximaal 80 karakters
Op Twitter hebben we te maken met een maximum aantal karakters per Tweet. Bij Facebook hebben we hier geen last van. We mogen een post zo lang maken als we zelf willen. Toch heeft Facebook wel een ongeschreven regel hierover. Posts met minder dan 80 karakters leveren namelijk 66 procent meer betrokkenheid op.
Meer succes op Facebook?
De bovenstaande Facebook regels helpen je al een heel eindje verder. Wil jij meer weten over het behalen van succes op Facebook? Dan is onze Facebook training de ideale oplossing.