5 Redenen waarom je geen leads krijgt via bloggen
Steeds meer ondernemers zijn aan het bloggen. Een goed teken, want content marketing is de basis voor je social media berichten. Helaas hoor ik vaak dat ondernemers geen leads via hun blog krijgen. Hoe kan dit en wat doen ze fout?
Veel gemaakte blog fouten
Het schrijven van een blog blijkt voor veel ondernemers helemaal geen leads op te leveren. Dit betekend niet dat het schrijven van een blog onzinnig is, maar dat er iets anders mis is. Hieronder lees je 5 redenen waarom blogs geen leads kunnen opleveren.
Reden 1: Slecht gekozen blogtitel
Sommige blogs hebben een dusdanig slecht gekozen titel, dat de titel helemaal niet overeenkomt met de inhoud. Wanneer mensen zoeken op titel of enkele zoekwoorden kunnen deze bedrogen uitkomen wanneer ze op een blog stuiten met informatie waar ze helemaal niet naar op zoek waren. Bovendien komt een titel met onzin onderaan te staan bij de zoekresultaten van een zoekmachine, waardoor jouw blogtekst misschien wel helemaal geen lezers trekt.
Reden 2: De blogtitel is niet specifiek genoeg
De titel van de blog moet aansluiten bij wat mensen willen weten en moet dusdanig specifiek zijn dat de blog niet verloren gaat in de vele andere blogteksten die over dit onderwerp geschreven zijn. Het is belangrijk om het doel van de blogtekst te verwerken in je titel, zodat de zoekmachines jouw tekst laten uitspringen boven de andere teksten. Dit is vaak het aspect dat ondernemers vergeten met als gevolg dat er weinig bezoekers op hun blogs komen.
Reden 3: Veel teksten over hetzelfde onderwerp
Probeer de onderwerpen op je blog af te wisselen. Schrijf niet continu over dezelfde onderwerpen. De lezer gaat zich anders vervelen.
Reden 4: Gebrek aan kennis
In veel blogteksten komt informatie naar voren dat in praktijk helemaal niet lijkt te kloppen. Dit komt doorgaans door het gebrek aan kennis over het onderwerp en de verkeerde toon in de blog.
Reden 5: Veel onzin in de blogtekst
Veel blogteksten hebben ladingen onzin te verkondigen, hoewel het verkondigen van een boodschap uiteraard beter is dan niets. Het komt geregeld voor dat persoonlijke verhalen in blogteksten worden vergeten, dat de succesverhalen niet naar voren komen en dat er gewoon onzin wordt verteld. Mensen zijn gevoelig voor dergelijke zaken en willen geen tijd steken in onnodig leeswerk. Het enige dat ze willen weten is wat ze met jou kunnen bereiken.
Krijg wel leads via je blogs
Kortom: er zijn genoeg redenen waarom ondernemers geen leads krijgen via het schrijven van blog. Wil jij wel het verschil maken, opvallen tussen alle blogteksten en leads creëren? Volg dan een content marketing training, laat je blogs door ons schrijven of volg een social media training.