5 Tips voor een effectieve blog
Het schrijven van een blog op je zakelijke website is altijd een goed idee. Maar het heeft niet heel veel zin wanneer je geen bezoekers krijgt die de blogs ook daadwerkelijk willen lezen.
Zo zorg je voor lezers!
Natuurlijk schrijf je je zakelijke blog om lezers iets mee te geven over wat je doet, wat je kan bieden of bijvoorbeeld over interessante nieuwtjes. Daarnaast moeten je blogs jou natuurlijk ook iets opleveren, zoals een betere naamsbekendheid of meer verkopen. Hoe doe je dat? De volgende 5 tips gaan je zeker helpen!
1. Gebruik keywords
Zorg dat je voor ieder onderwerp goede keywords klaar hebt liggen. Maak goed gebruik van deze keywords, door ze regelmatig in je blogtekst te verdelen. Overdrijf het aantal echter niet. Probeer maximaal 3% aan te houden.
2. Besteed aandacht aan je netwerk
Zorg dat je focus op het juiste netwerk ligt. Je wilt mensen bereiken die daadwerkelijk iets voor jou kunnen betekenen, dus leg je focus op het opbouwen van sterke relaties en niet op het binnenhalen van ‘losse flodders’ voor een eenmalige verkoop.
3. Bied iets bijzonders
Als je indruk wilt maken, dan moet je onderwerpen aansnijden die niet door iedereen zomaar worden aangesneden. Jouw blog moet uniek zijn in alle opzichten.
4. Voeg beeldmateriaal toe
Verreweg de meeste mensen maken rechtsomkeert bij het zien van een pagina met enkel een lap tekst. Zorg voor leuk beeldmateriaal als aanvulling op de tekst.
5. Social media, natuurlijk!
Deel je blog via je sociale netwerken. Zet Facebook, Twitter en / of Instagram bijvoorbeeld in om je blogartikelen te promoten en stuur aan op delen. Zo verkrijg je meer naamsbekendheid en als je goed schrijft, dan haal je natuurlijk ook meer geinteresseerden binnen met je blog.
En als het echt niet lukt?
Goed Nederlands schrijven is niet voor iedereen weggelegd. Ook het schrijven van inspirerende blogteksten en interessante nieuwsberichten is niet voor iedereen eenvoudig. Als je een goede blog wilt, maar het zelf echt niet goed kan, dan kan je het schrijven van je blogs uitbesteden aan een professional.