5 tips voor effectieve influencer content
Influencer content wordt populairder. Steeds meer bedrijven kiezen voor een samenwerking met een influencer die goed aansluit bij hun branche en hun kernactiviteiten. De samenwerking met een influencer kan zeker effectief zijn, maar dan moet er wel goed worden gecommuniceerd over de specifieke influencer content. Niet alle content is namelijk even effectief.
Bespreek de influencer content uitvoerig
Wat veel bedrijven vergeten – of er gewoon niet aan denken – is het informeren van de influencer over de gewenste content. De bedrijven gaan er van uit dat de influencer zelf weet wat wel en niet aan zal slaan bij het publiek. Dit is geen ideale werkwijze, ook niet voor een heel ervaren influencer. Niet iedereen is bijvoorbeeld goed op de hoogte van trends met betrekking tot effectieve influencer content.
Wij geven je graag 5 tips voor influencer content, zodat je deze uitvoerig kunt bespreken met de jouwe.
1. Zorg voor langere content
Het is goed om aan te geven dat langere content altijd beter is. Dit betekent niet dat er eindeloos veel content moet verschijnen, want daar zit het publiek van de influencer ook niet op te wachten. Zorg ervoor dat de content compleet is, met veel informatie en voldoende uitnodiging. Langere content zorgt voor 23 procent betere resultaten dan korte content.
2. Laat het productgebruik zien
Influencers die op video laten zien hoe een product werkt en hier de nodige informatie bij vertellen krijgen de meeste respons. Het is dus altijd goed om het productgebruik centraal te stellen. Dergelijke video’s scoren 50 procent meer performance dan video’s waarin het productgebruik niet aan bod komt.
3. Plaats een ‘lees verder’ button
Verwijzingen zijn natuurlijk altijd goed. Als de influencer iemand ‘te pakken heeft’, dan moet deze persoon wel weten wat de vervolgstap is. Het is vergelijkbaar met de call to action onderaan je zakelijke blogs. Kies voor het plaatsen van een ‘lees verder’ button. Posts met deze button scoren 13 procent beter dan posts zonder deze button.
4. Denk aan influencer attributie
Vergeet niet om influencer attributie te bespreken met de persoon die voor jou aan de slag gaat. Het is belangrijk om helder te laten zien dat de content van de influencer komt en niet van een groot bedrijf. Als de content echt van een influencer komt, dan zorgt dit voor meer connectie met klanten en een 34 procent betere performance.
5. Meet de werkelijke impact
Meet altijd de impact van content. Zorg ervoor dat je alle statistieken voor een goede analyse bij de hand hebt en controleer de prestaties van influencer content. Zo weet je precies wat er goed gaat en welke zaken er nog verbetering nodig hebben. Ook leer je op die manier je doelgroep beter kennen, zodat je er ook makkelijker op in kunt spelen.
Ondersteuning bij influencer marketing
Wil jij starten met influencer marketing, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Dan kun je eens contact met ons opnemen. Wij helpen je graag bij het realiseren van je marketingcampagne.