5 tips voor effectieve influencer marketing
Influencer marketing wordt niet alleen steeds populairder. Het wordt ook veelzijdiger. Er worden steeds meer sociale kanalen aangesproken voor influencer marketing, vooral gewoon omdat het kan. Toch haalt het ene bedrijf veel meer succes uit influencer marketing dan het andere bedrijf. Dit kan met verschillende factoren te maken hebben, zoals de focus op specifieke kanalen, de inzet van bepaalde influencers en zelfs de specifieke doelgroep.
Met deze tips maak je influencer marketing effectiever
Influencer marketing werkt, maar dan moet er wel worden nagedacht over de meest belangrijke factoren. Sommige factoren liggen voor de hand, zoals de keuze voor bepaalde influencers, maar andere factoren worden makkelijk vergeten. Dit terwijl juist die factoren ook heel belangrijk zijn. Daarom geven wij je graag een aantal praktische tips om jouw influencer marketing effectiever te maken.
1. Influencer content op de witte lijst
We kennen natuurlijk allemaal wel de witte lijst en de zwarte lijst binnen het bedrijf. Is dit nu echt belangrijk als het gaat om influencer marketing? Jazeker! Het is goed om budget te besteden aan het op de witte lijst zetten van influencer content. Goede kans dat je je conversieratio ziet verbeteren!
2. Spreek meerdere kanalen aan
Verreweg de meeste bedrijven zetten de influencers in op Instagram. Experimenteer met het activeren van influencers op andere platforms buiten Instagram, waaronder TikTok. Je weet nooit welk platform voor jouw merk het beste zal werken totdat je ze test.
3. Activiteiten het hele jaar rond
Creëer een uitgebreide influencer-marketingbenadering die het hele jaar door bestaat, inclusief partnerschappen op langere termijn met grotere influencers en een ‘altijd actieve’ aanpak met kleinere influencers. Langdurige partnerschappen zorgen voor meer authenticiteit en betere pakkettarieven. Een always on-aanpak garandeert een continue buzz op social media voor je merk.
4. Inzet van Instagram Story campagnes
Activeer Instagram Story-intensieve campagnes wanneer het je doel is om websiteverkeer of profielbezoeken naar de Instagram pagina van jouw merk te leiden. Dit is ideaal om een breder publiek aan te spreken.
5. Samenwerken met micro-influencers
Werk samen met micro-influencers als makers van inhoud voor je bedrijf. Toon hun inhoud op de digitale mediakanalen van jouw merk, zodat je de waarde van de samenwerking maximaliseert.
Maak influencer marketing succesvol voor jouw bedrijf
Influencer marketing werkt ook voor jouw bedrijf, maar de aanpak bepaalt hoe succesvol deze vorm van marketing is. Het is niet eenvoudig om te starten met influencer marketing, maar wij helpen je graag. Wij voeren namelijk regelmatig influencer campagnes uit voor onze klanten en dit doen we ook graag voor jou. Wil jij ook aan de slag met deze vorm van marketing? Neem dan gerust contact met ons op. Wij informeren en adviseren, maar bieden ook begeleiding en selecteren graag de juiste influencer voor jouw marketingcampagne.