5 Tips voor meer interactie op Facebook
Facebook staat op de tweede plaats van meest bezochte websites van 2015, wereldwijd, met een bereik van maar liefs een ruime 44%. Dit zegt toch wel dat je als ondernemer niet meer zonder zakelijke page kan op dit sociale netwerk. Echter, een pagina alleen is natuurlijk niet voldoende. Je moet vooral zorgen voor veel interactie.
Laat je Facebook niet in slaap vallen
Veel ondernemers laten Facebook een beetje links liggen als ze onvoldoende likes en shares weten te behalen. Zonde, want je kan er zoveel succes uithalen! Met deze 5 tips zorg jij zeker voor meer interactie op Facebook.
1. Privé is privé
Persoonlijke zaken horen niet op je zakelijke account. Het maakt voor jouw volgers niet uit wanneer je dochter jarig is of wanneer je je hond hebt moeten laten inslapen. Natuurlijk zijn dit zaken die je wilt delen, maar doe dit op je persoonlijke account en houd je zakelijke account op Facebook echt zakelijk. Natuurlijk mag je wel een persoonlijk en informeel sfeertje creëren in je posts.
2. Call to action
CTA, Call To Action, spoort aan om iets te doen. Verwijs eens naar een leuke blog op je website, plaats een linkje naar je meest interessante aanbieding of verzoek mensen om een enquête in te vullen in ruil voor een leuk presentje.
3. Foto’s en hashtags
We leven in een tijd waar alles om foto’s draait. We vertellen verhalen met foto’s, we verspreiden humor met foto’s en we overtuigen anderen met foto’s. We hebben dan ook altijd een camera op zak, in de vorm van een iPhone of smartphone. Maak hier goed gebruik van en plaats direct ook bij iedere post minimaal twee interessante hashtags.
4. Zet je meldingen aan
Notificaties kunnen heel vervelend zijn, maar toch zijn ze ook effectief. Je zakelijke account moet niet alleen geliked zijn, maar het is ook heel belangrijk om bij je instellingen even te checken of je notificaties wel aan staan.
5. Kort en krachtig
Lange berichten worden aanzienlijk minder gelezen dan korte posts. Probeer eens een week lang enkel posts te plaatsen die niet langer dan veertig tekens zijn. Soms is een woord al genoeg om voor interactie te zorgen. Posts van minder dan vijftig tekens krijgen meer dan 85% meer aandacht dan de lange posts.
Facebook training
Tijdens onze hoogwaardige Facebook training leer jij alle geheimen van Facebook kennen, zodat jij er het succes uit kan halen waar je altijd van hebt gedroomd!