B2B marketeers moeten met LinkedIn aan de slag!
LinkedIn heeft iets unieks ten opzichte van andere sociale kanalen. De leden zien zichzelf namelijk als goed opgeleid en zakelijk ingesteld. Hierdoor is LinkedIn een voor de hand liggende keuze voor B2B marketeers die waardevolle leads zoeken en verkopen. Dit betekent echter niet dat het vanzelf gaat. Je hebt waardevolle inhoud nodig om de juiste aandacht te krijgen.
Waarom is LinkedIn zo belangrijk?
LinkedIn is belangrijk voor B2B marketeers, omdat het bereik groot is en de juiste doelgroep makkelijker wordt aangesproken dan op andere sociale kanalen. Dit heeft natuurlijk ook alles te maken met het feit dat LinkedIn echt bedoeld is voor professionals die zakelijke inhoud willen lezen en delen. Wij geven je 6 redenen waarom jij als B2B marketeer echt met LinkedIn aan de slag moet als je dat niet al doet.
1. Grootste professionele netwerk
Met meer dan 560 miljoen gebruikers is LinkedIn het grootste professionele netwerk ter wereld. Een groot deel van de leden zijn goed opgeleid en zakelijk ingesteld. Wanneer we alleen kijken naar de leden uit de Verenigde Staten, dan zien we dat maar liefst de helft een universitair diploma heeft. Slechts 9 procent heeft een middelbare schooldiploma of lager.
2. Premium publiek
Op LinkedIn heb je niet alleen te maken met het totale publiek, maar natuurlijk ook met de subgroepen. We hebben het dan over 40 miljoen beslissers, meer dan 60 miljoen seniorlevel influencers en 6 miljoen executives. Deze personen behoren tot een premium publiek dat in een professionele mindset werkt. Zij willen graag luisteren en daar kan een goede marketeer effectief op inspelen.
3. Leadgeneratie
Bijna de helft van alle B2B marketeers focust zich op het leveren van kwaliteitsleads. Dit is niet alleen de hoogste prioriteit, maar ook de grootste uitdaging. DemandsWave voerde een onderzoek uit naar leadgeneratie en hieruit bleek dat LinkedIn voor deze marketeers het belangrijkste platform is. Uit LinkedIn kunnen verreweg de meeste kwaliteitsleads worden gegenereerd.
4. Content distribueren
Het Content Marketing Institute stelde vast dat LinkedIn de ideale plek is voor content marketeers. Maar liefst 94 procent van de B2B marketeers maakt gebruik van LinkedIn om content te distribueren. LinkedIn heeft dan ook 15 keer meer inhoudsimpressies dan vacatures online staan.
5. Merkveiligheid
Als marketeer moet je altijd aandacht besteden aan je merkveiligheid. Hier werd onderzoek naar gedaan door GumGum & Digiday. Zij concludeerden dan LinkedIn het meest veilige sociale platform is als het om merkveiligheid gaat. Advertenties worden niet in ongepaste context geplaatst, wat op diverse andere sociale kanalen wel gebeurt.
6. Video-inhoud
Video-inhoud wordt steeds belangrijker, ook op LinkedIn. Op dit moment houdt een kleine 40 procent van de B2B marketeers op LinkedIn zich bezig met het publiceren van video-inhoud. Maar liefst 75 procent van deze groep is van mening dat de video-inhoud zeer effectief is. Dit bleek uit een onderzoek van Wyzowl.
LinkedIn verdient je aandacht
Marketeers zijn steeds meer met social media bezig. Terecht, want daar worden momenteel de grootste successen geboekt. LinkedIn staat garant voor succes, als je het professionele kanaal op de juiste wijze inzet voor je merk. Wil jij optimaal resultaat uit dit netwerk halen? Dan is een LinkedIn training zeker aan te raden.