Het belang van interne links
In eenvoudige bewoordingen zijn interne links een van de vele factoren die zoekmachines helpen bij het bepalen van de positie van je website. SEO is een specialisme en het heeft de juiste optimalisatie nodig om effectief te worden bij zoekmachines. Met de juiste hoeveelheid SEO-links op je website kun je zoekmachines helpen de relevantie en legitimiteit van je website te herkennen. Maar te veel interne links kunnen ook averechts werken.
Er is een verschil tussen het adequaat toevoegen van interne links en het spammen op je website. Zoekmachines zijn tegenwoordig erg slim in het bepalen of de interne links op je website nog steeds relevant zijn of gewoon te veel, hoewel zoekmachines toen nog niet zo ingewikkeld waren als nu. Nu bepalen ze of je interne links of trefwoorden op je website spamt. Deze factoren dragen nog steeds bij aan het algehele zoekmachine resultaat van je website.
Wat is een interne link?
Een interne link is een hyperlink op je webpagina die gebruikers doorstuurt naar een andere webpagina waarvan jij de eigenaar bent. Het doel van deze interne links is om een gevoel van hiërarchie en architectuur te creëren binnen de website die je bezit. Het helpt bezoekers om te communiceren met je webpagina’s met een gevoel van richting door eenvoudigere navigatie.
Dit type hyperlink is een integraal onderdeel van de SEO-procedure die je website kan helpen gedijen in de zoekresultaten van zoekmachines. Je moet leren hoe je dit op de juiste manier kunt gebruiken, omdat overmatig gebruik een negatief effect kan hebben op de SEO van je webpagina.
Hoe maak je interne links effectief?
Om interne links voor je SEO te laten werken, moet je een paar dingen doen. Je moet veel content maken. Met veel inhoud kun je veel interne links maken die je in je websites kunt opnemen. Hoe meer relevante interne links je op je webpagina hebt, hoe beter je een hogere zoekmachine score kunt behalen. Je moet ook ankerteksten en alt-tags correct gebruiken om de SEO van je website te ondersteunen.
Daarnaast moet je een ingewikkelde en diepere overdracht van webpagina’s maken van je interne links. Dat betekent dat je interne links moet vermijden die gebruikers eenvoudigweg naar je startpagina of contactpagina sturen. Dit helpt zoekmachines bij het bepalen van de relevantie van je webpagina-inhoud en stelt gebruikers ook in staat de inhoud van je webpagina te blijven volgen.