12 Belangrijke Instagram cijfers voor 2020
Instagram krijgt jaarlijks meer aandacht van marketeers. Dat is positief, want het is bewezen dat bedrijven veel succes kunnen halen uit hun activiteiten op Instagram. De laatste jaren is Instagram blijven groeien en ontwikkelen. Je hebt écht alle reden om dit sociale kanaal in te zetten voor jouw bedrijf.
Waarom? Daarom!
Instagram mag echt niet meer over het hoofd worden gezien in je social media strategie. Dit kunnen we natuurlijk wel zeggen, maar we kunnen ons voorstellen dat je precies wilt weten waarom dit zo is. Wij delen daarom graag 12 interessante Instagram cijfers voor 2020 met je.
1. Dagelijks gedeelde posts
Elke dag opnieuw worden er gemiddeld 95 miljoen posts op Instagram geplaatst door de gebruikers uit alle hoeken van de wereld.
2. Maandelijks aantal gebruikers
Wanneer we kijken naar het aantal gebruikers dan maandelijks actief is op Instagram, dan zien we dit aantal oplopen tot maar liefst 1 miljard personen.
3. Gebruik van Instagram Stories
Instagram Stories is, en blijft, ook zeer populair. Elke dag wordt er door gemiddeld 500 miljoen gebruikers gebruik gemaakt van Instagram Stories.
4. Dagelijks inloggen
Een groot deel van de Instagram gebruikers logt dagelijks meerdere keren in. Maar liefst 63 procent van alle leden logt minstens eenmaal per dag in op zijn of haar Instagram account.
5. Actieve minuten per dag
Iedereen gebruikt Instagram op een eigen manier. Er zijn mensen die beroemdheden volgen, vrienden volgen of uitsluitend foto’s bekijken van hun favoriete televisieserie. Dit betekent ook dat niet iedereen evenveel tijd aan Instagram besteedt. De leden zijn per dag gemiddeld 28 minuten actief op het platform.
6. Meest actieve leden
Op Instagram is een breed publiek te vinden. Jongeren en ouderen genieten ervan, maar er is wel een leeftijdscategorie die eruit springt. Mensen met een leeftijd tussen de 18 en 34 jaar zijn het meest actief op Instagram.
7. Engagement vergelijking
Er is een groot verschil tussen posts op Instagram en posts op Facebook. Wanneer dezelfde post wordt geplaatst op beide kanalen, dan krijgt de post op Facebook gemiddeld 23 procent minder engagement.
8. Shopping kliks
Instagram gebruikers zijn dol op shopping mogelijkheden en deze zijn er natuurlijk voldoende op het kanaal. Maandelijks wordt er maar liefst gemiddeld 130 miljoen keer op shopping posts geklikt.
9. Advertentiebereik
Een advertentie heeft een zeer groot bereik op Instagram. Met een enkele advertentie kunnen er om precies te zijn 849,3 miljoen mensen worden bereikt.
10. Bezoeken aan zakelijke accounts
Bedrijfspagina’s kunnen veel succes halen uit Instagram en dit blijkt zeker ook uit de cijfers. Maar liefst 200 miljoen Instagram leden bezoeken minstens 1 bedrijfspagina per dag.
11. Merkinteresse
Merken kunnen goed de interesse wekken van de Instagram leden wanneer campagnes goed worden aangepakt. Van alle Instagram leden geeft 62 procent aan meer interesse in een merk te hebben wanneer zij het merk op Instagram hebben gezien.
12. Tienerbereik
Vallen tieners binnen jouw doelgroep? Dan is deze statistiek heel interessant voor jou. Het is namelijk zo dat 73 procent van alle tieners op Instagram van mening is dat de Instagram advertenties de beste manier vormen om hen te bereiken.
Tijd voor Instagram!
Nog steeds niet actief (genoeg) op Instagram? Dan laten bovenstaande cijfers je toch wel duidelijk zien dat het echt tijd wordt. Je kunt er zo veel succes uit halen voor je bedrijf. Dat mag je eigenlijk niet laten liggen! Wil jij wel met Instagram aan de slag, maar weet je niet goed hoe je dit effectief aanpakt? Dan ben je bij ons natuurlijk van harte welkom voor een Instagram training.