5 belangrijke statistieken over influencer marketing
Influencer marketing mogen we nu echt niet meer over het hoofd zien. Je kunt geen sociaal kanaal meer openen zonder iets terug te zien van deze vorm van marketing. Het is daarom voor bedrijven belangrijk om hier aandacht te gaan besteden als dit nu nog niet gedaan wordt. De statistieken liegen er niet om: influencer marketing is een must!
Statistieken over influencer marketing
Influencer marketing kan jouw bedrijf veel extra succes opleveren. Steeds meer marketeers gaan hier effectief mee aan de slag. De statistieken geven dan ook aan dat je er flink je voordeel mee kunt doen. Hieronder vind je 5 van de belangrijkste statistieken over influencer marketing.
1. Aangemoedigd een product te kopen
Focus jij vooral op vrouwen met jouw producten of diensten? Dan kan influencer marketing je ver brengen. Het is namelijk zo dat 20 procent van de vrouwen zich aangemoedigd voelt om een product te kopen of een dienst af te nemen na het zien van een blog of vlog van een influencer.
2. Behoefte aan nieuwe producten
Er verschijnen voortdurend nieuwe producten op de markt en veel mensen voelen tegenwoordig een behoefte om deze nieuwe producten direct te leren kennen. Maar liefst 35 procent van de consumenten zoekt actief naar influencer blogs of vlogs om nieuwe producten te ontdekken.
3. Nieuwe aankoopideeën
Je kent het wel.. Je wilt iets nieuws kopen, maar je weet niet wat. Veel mensen kennen dit gevoel. Dit blijkt ook uit de statistieken over influencer marketing, want maar liefst 47 procent van de lezers gaat via vlogs of blogs actief op zoek naar nieuwe aankoopideeën.
4. Meer betrouwbaarheid
Influencers worden als meer betrouwbaar gezien dan de bedrijven zelf. Dit heeft met meerdere factoren te maken, maar uiteindelijk is het wel belangrijk om je dit goed te realiseren. Maar liefst 70 procent van de consumenten ziet aanbevelingen van influencers als een betrouwbare bron.
5. Meer vertrouwen
Naast betrouwbaarheid is het ook het vertrouwen dat toeneemt. Maar liefst 92 procent van de consumenten vertrouwt meer op reviews van bekenden en onbekenden, waaronder dus ook de influencers, dan op de content van het merk zelf.
Aan de slag met influencer marketing
Influencer marketing kan je veel voordelen opleveren, maar er zijn zeker ook enkele valkuilen waar je rekening mee moet houden. Zo zijn er ‘influencers’ die hun volgers kopen en daar heb jij als bedrijf niets aan. Sterker nog, het kan je tegenwerken als je met deze influencers aan de slag gaat. Wij voeren regelmatig influencer campagnes uit voor onze klanten. Wil jij ook aan de slag met deze marketing? Neem dan gerust contact met ons op. Wij informeren en adviseren, maar bieden ook begeleiding en selecteren graag de juiste influencer voor jouw marketingcampagne.