De 3 belangrijkste onderdelen van SEO
SEO, ofwel Search Engine Optimization, heeft natuurlijk altijd aandacht nodig als je je bedrijf goed vindbaar wilt maken. SEO en Google zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wat veel mensen niet weten is dat SEO ook veel te doen heeft met social media. Het is goed om ook op de sociale kanalen aandacht te besteden aan SEO. Maak gebruik van belangrijke, relevante zoekwoorden, blijf goed actief en zorg voor waardevolle content. Tegenwoordig is social media vaak het beginpunt voor een gebruiker om op een website te eindigen. Het is daarom belangrijk dat je ook op je website volledige aandacht aan SEO besteedt.
Focus minstens op deze 3 SEO onderdelen!
Steeds meer mensen gebruiken social media om te ontdekken met welke bedrijven zij nader kennis willen maken, bijvoorbeeld voor een aankoop. Dit maakt SEO op social media belangrijk, maar dan ben je er nog niet. Vervolgens is het natuurlijk heel belangrijk dat je website op SEO-vlak ook goed georganiseerd is. Is dit niet het geval, dan kan het je potentiële klanten kosten. Wil jij je website goed inrichten voor SEO? Dan moet je in elk geval aandacht besteden aan de volgende 3 belangrijkste onderdelen.
1. Content
Het zal geen verrassing zijn: je hebt content nodig voor SEO. Niet zomaar content, maar écht waardevolle content. Sinds de BERT update kan Google veel beter context begrijpen en dat betekent dat het nu echt niet meer werkt om een tekst gewoonweg vol te proppen met keywords. Er moet logica en waarde in zitten. Google ziet dit. Dus, zorg voor goede en informatieve content op je statische pagina’s en schrijf met regelmaat verse blogs met relevante inhoud.
2. Linkbuilding
Het tweede belangrijke SEO onderdeel is linkbuilding. Verbind meerdere webpagina’s op slimme wijze met elkaar en probeer ook waardevolle backlinks te krijgen. Zeker de interne links, dus de links van je eigen webpagina naar een andere eigen webpagina, helpen bezoekers om snel te vinden wat zij zoeken. Dit is dus zeker niet alleen een ‘SEO-dingetje’, maar het brengt ook de klanttevredenheid omhoog. Indirect heeft dit ook weer een positief effect op je ranking in Google. Ga dus op zoek naar waardevolle opties voor backlinks en zorg voor relevante interne links.
3. Technische SEO
Last but not least: technische SEO. Zeker niet het minste. Integendeel. Dit is het allerbelangrijkste onderdeel van SEO. Wanneer je website technisch niet in orde is, dan gaan al je andere inspanningen ook verloren. Zorg er dus voor dat je website SEO technisch goed in elkaar steekt. Neem eens een goed kijkje achter de schermen van de website en ontdek hoe het daar allemaal is georganiseerd. Zijn de meta gegevens allemaal juist ingevuld? Heb je goed gebruik gemaakt van Alt-teksten bij afbeeldingen? Onderwerp je website aan een SEO technische check en optimaliseer waar nodig.
Alles komt samen in zakelijke blogs
Je kunt eigenlijk niet meer zonder zakelijke blogs op je website. Enkele jaren geleden werden online bezoekers nog verrast door een blog. ‘Hé, wat leuk, een blog!’ Tegenwoordig zijn mensen verrast als er geen blog aanwezig is. ‘Hè, geen blog?’ Het kan een reden zijn om je website te verlaten! Blogs zorgen voor effectieve, waardevolle content op je website. Je kunt ze uitstekend voorzien van links voor linkbuilding en je kunt ieder blog voorzien van de juiste meta gegevens. Alles komt samen in je blogs en juist dat zorgt voor de hoge SEO waarde van blogs. Kun jij ze niet zelf schrijven of heb je er gewoon echt geen tijd voor? Je kunt je blogs uitbesteden, aan ons bijvoorbeeld! Wij regelen het allemaal graag voor je. Neem gerust eens contact op voor meer informatie of advies.