Zo verbeter je je content strategie voor 2020
Gelukkig maken veel bedrijven gebruik van een content strategie en dat is heel positief. Helaas kleeft er ook een klein nadeel aan. Veel bedrijven stellen eenmalig een content strategie op en kijken hier vervolgens niet meer naar om. De strategie wordt niet bijgewerkt naar de laatste trends en dit zorgt ervoor dat je kansen gaat mislopen. Zonde, want het is juist van belang hem up to date te houden.
5 Tips voor je content strategie
Veel bedrijven merken dat de content strategie niet meer zo goed werkt als voorheen. Het is op social media een gevecht voor aandacht geworden. Dit heeft vaak te maken met het feit dat alles met betrekking tot content verandert, behalve de content strategie. Wij geven je graag inzicht in 5 belangrijke statistieken en inzichten waar jij zeker rekening mee moet houden bij het bijwerken van je content strategie.
Ga in 2020 vol aan de slag met content. Ga meer schrijven en begin met het maken van video’s! Veel bedrijven zitten op een goudmijn aan content!
1. Content voor aankoopbeslissingen
Maar liefst 90% van de B2B kopers geeft aan dat online content een rol speelt bij het maken van aankoopbeslissingen. Voordat iemand contact opneemt heeft die persoon vaak al 5 tot 9 stukken content bekeken. Het percentage wordt elk jaar hoger en dit is zeker iets om rekening mee te houden in je content strategie. In hoeverre zorgt jouw content strategie ervoor dat men daadwerkelijk verleid wordt om een aankoop te doen?
2. Blogs blijven belangrijk
Er zijn bedrijven die denken dat zakelijke blogs er tegenwoordig niet meer zo toe doen. Video neemt het over, niet waar? Nee, niet helemaal waar! Het klopt inderdaad dat video steeds belangrijker wordt, maar dat betekent niet dat zakelijke blogs minder belangrijk worden. Het is nog altijd belangrijk om te zorgen voor sterke, opvallende en informatieve blogs. Maar liefst 61 procent van de consumenten heeft wel eens een aankoop gedaan direct na het lezen van een blog over de betreffende dienst of het betreffende product.
3. Meer leads door blogs
Laten we nog even bij blogs blijven. Ben jij van mening dat jouw blog helemaal niets voor je doet? Wellicht is het dan de moeite waard om je blogstrategie nog eens onder de loep te nemen en bij te schaven. Het blijkt namelijk dat bedrijven met een goed blog meer succes hebben. Bedrijven met een actief zakelijk blog ontvangen maandelijks gemiddeld 67% meer kwalitatieve leads dan bedrijven zonder blog.
4. Het is veel goedkoper
Er zijn nog altijd bedrijven die de content strategie een beetje links laten liggen, vooral omdat zij nog veel focussen op traditionele marketing. Het is natuurlijk altijd goed om traditionele marketing actief te houden, maar online marketing wordt dagelijks belangrijker. Bedenk je ook dat traditionele marketing financieel veel meer vraagt dan online marketing.
Online content marketing kost een gemiddeld bedrijf 62 procent minder dan traditionele marketing. Een goed blog kost gemiddeld 50 tot 100 euro per stuk.
5. Content voor meer engagement
Goede, slimme content zorgt voor meer engagement. Als bedrijf wil je natuurlijk goede aandacht besteden aan het realiseren van engagement op social media, maar dat gaat niet vanzelf. Het is belangrijk om hier aandacht aan te besteden in je content strategie. Maar liefst 72 procent van de marketeers geeft aan dat sterke online content zorgt voor een toename van de engagement.
Je hebt een content strategie nodig
De zakelijke wereld gaat steeds meer draaien om online content. Dat betekent dat je in deze tijd – en zeker in de toekomst – gewoon echt niet meer zonder goede content strategie kunt. Heb jij nog geen effectieve content strategie? Wij denken graag met je mee, zodat jij aan de slag kunt met de beste content strategie voor jouw bedrijf. Benieuwd? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een training.