Dé grootste ergernis van directeuren anno 2013
De afgelopen maanden hoor ik steeds vaker dezelfde ergernis bij directeuren die ik adviseer op het gebied van social media. Elke directeur heeft een visie om zijn bedrijf te laten groeien en een onderdeel daarvan is meestal het inzetten van online media. Ze schakelen in de meeste gevallen een social media expert in, maar dan ontstaat dé grootste ergernis van 2013.
Grootste ergernis van directeuren
Waar directeuren zich ENORM aan storen en totaal niet gepast vinden is dat social media experts na een gesprek met hen een tweet versturen met: “Zojuist een goed gesprek gehad bij @[bedrijf] over de inzet van social media. Offerte komt eraan!’. Het is natuurlijk heel stoer om te melden aan je volgers dat je bij PSV of Sandd bent geweest om te praten over social media, maar wil je (potentiële) klant dit wel? Ik durf voor 99% te garanderen dat hij hier absoluut niet op zit te wachten.
Video van de grootste ergernis
In onderstaande video vertel ik meer over de grootste ergernis van directeuren, laat ik voorbeelden zien en geef ik mijn mening.
Privacy en discretie staat bij mij op 1!
Als je mij uitnodigt voor een gesprek, social media training of we gaan zaken doen, dan zal ik je bedrijfsnaam nooit vernoemen op mijn site of social media kanalen. Dit in tegenstelling tot veel andere social media adviseurs in Nederland. Ik snap als geen ander dat je je concurrent niet op ideeën wil brengen en dat je liever niet wilt dat andere zien dat jij eventueel je social media gaat uitbesteden.
Wij werken voor een breed scala aan (internationale) bedrijven als ‘ghost-Twitteraar‘ en zouden dit graag willen delen, maar dit doen wij zeer bewust niet. Wij respecteren de privacy van onze klanten en gaan zeer discreet om met het noemen van de namen van onze klanten.