De top 10 grootste LinkedIn bedrijfspagina’s
LinkedIn bedrijfspagina’s zijn in veel gevallen het meest succesvol wanneer er een actieve persoonlijke pagina aan gekoppeld is. Het professionele netwerk biedt veel mogelijkheden voor bedrijven, maar statistieken wijzen wel uit dat mensen op LinkedIn gewoon minder snel geneigd zijn om een bedrijfspagina te volgen dan om een expert te volgen.
Het is daarom altijd goed om een persoonlijke pagina op LinkedIn te hebben, welke je in kunt zetten om je bedrijfsinhoud onder de aandacht te brengen. Het bereiken van grote aantallen volgers op je LinkedIn bedrijfspagina is namelijk zeker wel mogelijk.
Dit zijn de grootste LinkedIn bedrijfspagina’s
LinkedIn bedrijfspagina’s zijn er aardig wat, maar de groep zeer succesvolle bedrijfspagina’s op het professionele netwerk is een stuk kleiner. Toch zijn er zeker wel bedrijven die behoorlijke aantallen volgers weten te bereiken via LinkedIn. Hieronder vind je een overzicht van de 10 grootste LinkedIn bedrijfspagina’s op internationaal niveau.
- TED-conferenties (12,5 miljoen volgers)
- Google (12,1 miljoen volgers)
- Amazon (8,6 miljoen volgers)
- LinkedIn (8,2 miljoen volgers)
- Microsoft (7,8 miljoen volgers)
- IBM (6,4 miljoen volgers)
- Unilever (6,2 miljoen volgers)
- Nestlé (6 miljoen volgers)
- Accenture (4,4 miljoen volgers)
- Facebook (4,4 miljoen volgers)
De LinkedIn bedrijfspagina blijft lastig..
LinkedIn is én blijft natuurlijk het sociale netwerk voor professionals. Wanneer we kijken naar de Nederlandse profielen op LinkedIn, dan zien we toch dat vooral de persoonlijke profielen veel volgers trekken. De bedrijfsprofielen blijven vaak achter. Veel ondernemers geven dan ook aan dat zij het inrichten van de LinkedIn bedrijfspagina veel lastiger vinden dan het realiseren van een bedrijfsprofiel op andere social media, zoals Facebook en Instagram.
Dit heeft vooral te maken met het feit dat LinkedIn een stuk specifieker is als het gaat om het weergeven van informatie en kwaliteiten. Veel mensen vinden het al lastig om hun eigen skills aan te geven op de persoonlijke LinkedIn pagina. Voor bedrijven blijkt dit nog veel lastiger te zijn.
Het beste advies voor je LinkedIn bedrijfspagina
Het beste advies hebben we eerder al even genoemd: koppel een persoonlijke pagina aan je bedrijfspagina. Op LinkedIn wordt er veel minder naar bedrijfspagina’s gezocht dan bijvoorbeeld op Facebook. Juist op LinkedIn is het daarom ook (en misschien wel vooral) heel belangrijk om op persoonlijk niveau goed gevonden te worden. Natuurlijk wil jij ook zo veel mogelijk zakelijk succes halen uit je LinkedIn pagina. Wij helpen je graag verder.
Je kunt bij ons een LinkedIn training volgen om alles te weten te komen over het effectief bereiken van succes op het sociale netwerk.