Een social media expert aannemen; wel of niet doen?
Steeds meer ondernemingen denken er hard over na om een social media expert aan te nemen. Het is dan ook zo dat we ons steeds meer bezig moeten gaan houden met social media om succesvol te blijven. Dit betekent dat we meer tijd vrij moeten maken voor de sociale netwerken en hierdoor minder tijd hebben voor de andere belangrijke zaken.
Waarom een social media expert aannemen?
De belangrijkste reden voor ondernemingen om een social media expert aan te nemen is natuurlijk de tijdbesparing. De meeste ondernemers weten wel redelijk hoe een account bijgehouden moet worden, maar hebben hier eenvoudigweg geen tijd voor. Andere ondernemers doen letterlijk maar wat op social media en snappen niet hoe anderen hier succesvol mee worden. Een social media expert weet natuurlijk alles van de sociale netwerken, van de routes die bewandeld moeten worden om succes te behalen en van de tips en tricks die voor ondernemers onmisbaar zijn.
Toch niet altijd handig
Als je al je zakelijke social media zelf bijhoudt als ondernemer, dan lijkt het al snel alsof dit je hele dag opslokt. Echter, dit gevoel krijg je vooral omdat je er andere zaken voor moet laten liggen, waardoor je het ineens veel drukker lijkt te krijgen. Wanneer je een social media expert aanneemt, dan zal je dit al snel doen voor minimaal 24 uur per week. Dit komt neer op een kleine vijf uur per dag. Is dit werkelijk nodig om social media bij te houden? De social media expert is waarschijnlijk met een uurtje per dag wel klaar. Deze professional weet immers precies wat er moet gebeuren. Je betaalt dus iemand parttime uit (20-24 uur) terwijl er eigenlijk maar een uur of vijf werk is. Dan is het nog de vraag of de social media expert jou dat ook gaat vertellen, of gewoon de overige uren betaald op de eigen social media zit te socializen.
Beter uitbesteden
Financieel is het in de meeste gevallen zelfs voordeliger om social media uit te besteden aan een ervaren onderneming met een specialisatie in social media. Dit is eigenlijk een outdoor social media expert. Deze doet hetzelfde, maar neemt geen plek in op je kantoor of op de loonlijst. Je betaalt enkel voor wat er echt gedaan wordt en je weet gewoon dat alles goed geregeld is.
Direct uitbesteden?
Wil jij voorkomen dat je teveel betaalt voor een social media expert in loondienst en wil je social media uitbesteden aan een ervaren onderneming? Dan zijn wij er natuurlijk voor je!