5x E-mailhandtekening tips voor meer conversie
Het stimuleren van conversie kan voor bedrijven erg ingewikkeld zijn. Ligt het aan de locatie van de CTA, is de laadtijd te lang of is de tekst op de pagina te onduidelijk? Er zijn dan ook meerdere wegen die bewandeld kunnen worden om de conversie te vergroten.
Onder de mogelijkheden is ook een relatief simpele optie die binnen een minuutje toe te passen is. Het gaat hierbij om het aanpassen van je e-mail handtekening. Huh, horen we je denken… Jazeker, door een goede e-mail handtekening kun je je conversie gaan vergroten! In dit blog een aantal tips.
Conversie e-mailhandtekening
Het is vrij eenvoudig om te werken aan het vergroten van je conversie met behulp van je e-mailhandtekening. Je hoeft het alleen maar even als standaard in te stellen en met iedere uitgaande mail werk je aan het stimuleren van de conversie. Hieronder vind je 5 opties om met je e-mailhandtekening de conversie te vergroten.
1. Acties en aanbiedingen
Verwerk interessante promoties in je e-mailhandtekening. Hierbij kun je denken aan een link naar een actie, een aanbieding of bijvoorbeeld een praktische kortingscode. Het is dé manier om je beste promoties goed onder de aandacht te brengen.
2. Videomateriaal
Je kunt je e-mailhandtekening voorzien van een video om de mail persoonlijker te maken. Als het gaat om het leggen van nieuwe 1 op 1 verbindingen met klanten, dan is de video op dit moment de sterkste vorm om dit mee te doen. Je bouwt er vertrouwen mee op en zorgt voor meer betrokkenheid.
Geschreven woorden kunnen nooit zo veel zeggen als gesproken woorden, dus maak een sterke video om in je e-mailhandtekening te verwerken. Je kunt deze video op YouTube zetten en een tekstlink in je handtekening zetten.
3. Meetings en evenementen
Staat er binnenkort een interessante meeting op het programma of organiseer je een netwerkbijeenkomst die voor iedereen waardevolle connecties op kan leveren? Dan is het zeker een goed idee om de gelegenheid te verwerken in je e-mailhandtekening. Je brengt de meeting of het evenement goed onder de aandacht en zorgt direct voor een hogere conversie.
4. Webinar uitnodigingen
Webinars doen het tegenwoordig ontzettend goed. Als bedrijf kun je zeker punten scoren met een webinar, maar dan is het wel belangrijk dat je ook voldoende kijkers weet te verzamelen. Hier is je e-mailhandtekening ook ideaal voor. Plaats hierin een aankondiging / uitnodiging voor je webinar.
5. Geef een e-book
Schrijf een fantastisch e-book, waarin je kennis deelt, waarin je slimme tips weggeeft of waarin je een checklist verwerkt die relevant is voor jouw doelgroep. Zorg ervoor dat jouw e-book echt iets waardevols te bieden heeft en voeg deze bij iedere mail door deze in de e-mailhandtekening te verwerken. Ideaal om je conversie een boost te geven.
Zorg voor sterke content
Je kunt veel manieren aanpakken om aan de conversie te werken. Ieder bedrijf zoekt naar mogelijkheden om de conversie te verhogen. Een heel belangrijk aandachtspunt is content. Tegenwoordig draait bijna alles om content.
Zorg ervoor dat je jouw doelgroep sterke content te bieden hebt, op social media, op je website en in je blogs. Heb jij hulp nodig bij het creëren van sterke en relevante content? Neem dan contact met ons op.