Facebook Spaces breidt VR-opties uit
Facebook gaat zich meer en meer richten op virtual reality (VR). Het VR-platform van het sociale netwerk heeft er afgelopen woensdag weer een nieuwe livestreamfunctie bij gekregen. Deze nieuwe functie maakt het mogelijk om beelden uit de virtual reality wereld te delen met vrienden.
Een camera plaatsen in de VR-wereld
Het is nu mogelijk om de VR-wereld te voorzien van een camera. Je kunt deze camera richten op het deel van de virtuele wereld dat je wilt laten zien aan je Facebook contacten. Op deze manier is het dus mogelijk om een video te maken in de virtuele wereld, waarbij je contacten meeneemt op een tocht door de VR-wereld in Facebook Spaces. Uiteraard is het voor de Facebook volgers mogelijk om op deze beelden te reageren.
Niet voor iedereen
De livestreams in Facebook Spaces zijn niet voor iedereen beschikbaar. Je hebt Windows 8.1 of nieuwer nodig om gebruik te kunnen maken van de bèta. Daarnaast heb je een Oculus Rift Touch nodig. De verwachting is wel dat er op relatief korte termijn ook andere manieren beschikbaar komen om gebruik te kunnen maken van de Facebook Spaces VR-wereld. Dit zou voor bedrijven ook zeker een uitkomst zijn.
Bedrijven met een eigen VR-wereld
In Facebook Spaces is het mogelijk om eigen beeldmateriaal te gebruiken voor het maken van de VR-wereld. Dit kan een foto zijn, maar een video is ook mogelijk. Bedrijven kunnen dus een bedrijfsfilm gebruiken voor hun VR-wereld. Dit legt nieuwe mogelijkheden open om klanten bij het bedrijf te kunnen betrekken en meer persoonlijkheid uit te stralen. Medewerkers kunnen uiteraard een avatar maken gebaseerd op hun eigen uiterlijk.
Facebook wil bedrijven inspireren
Facebook is natuurlijk allang niet meer een sociaal netwerk voor particulieren. Het wordt steeds meer het sociale kanaal voor bedrijven. Facebook werkt dan ook hard aan nieuwe mogelijkheden voor bedrijven en diverse mogelijkheden liggen in de VR-wereld van Facebook Spaces. Jammer genoeg houdt Facebook de details vaak tot het laatste moment geheim. We kunnen dan ook niet anders dan afwachten. In de tussentijd kun je natuurlijk een Facebook training volgen om Facebook optimaal in te kunnen zetten voor je business.