Facebook update voor bedrijven zorgt voor naadloos klantcontact
In juni 2020 heeft Facebook een nieuwe update doorgevoerd die vooral voor bedrijven heel interessant is. Het gaat vooral om de nieuwste update van Facebook Messenger waar bedrijven veel voordeel uit kunnen halen. Steeds meer ondernemingen onderhouden hun klantcontact (ook) via Facebook Messenger. De nieuwe Facebook update zorgt voor een naadloos klantcontact.
De nieuwe Facebook update voor beter klantcontact
Facebook heeft onlangs een nieuwe update uitgebracht waarmee bedrijven naadloos verbinding kunnen maken met hun klanten via Messenger. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 90% van de bedrijfseigenaren Messenger al heeft gebruikt om met hun familie en vrienden te communiceren, en met deze update kunnen ze makkelijk heen en weer schakelen tussen hun persoonlijke en zakelijke accounts om inkomende berichten te beantwoorden. Door het mogelijk te maken om via Messenger contact te leggen met klanten, maakt Facebook het voor bedrijven gemakkelijker om op de hoogte te blijven van hun klantvragen en om sneller te reageren.
Klanten nemen nu sneller contact op met bedrijven
We zitten midden in de coronacrisis. Deze crisis is natuurlijk wereldwijd aan de orde en vooral dit gegeven heeft Facebook ertoe bewogen om de nieuwe update nu door te voeren. Het blijkt namelijk dat klanten nu vaker en sneller contact opnemen met bedrijven via Facebook Messenger. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met het feit dat openingstijden vaker veranderen door de coronamaatregelen. Klanten vragen vaker om informatie en verwachten nu sneller een antwoord. Door alle inkomende Messenger-vragen op hetzelfde platform te groeperen, kunnen bedrijfseigenaren gemakkelijker wijzigingen communiceren met een verbeterde workflow. Naast het verhogen van het responspercentage kunnen bedrijven er zelfs voor kiezen om zich aan te melden voor een functie die hen waarschuwt wanneer een bericht onbeantwoord is gebleven, zodat er geen communicatie door de kieren valt.
Geen vervanging voor de Page Manager app
De nieuwe Facebook update is zeker bedoeld om de workflow voor bedrijven te vereenvoudigen, maar is volgens Facebook zelf zeker niet bedoeld om de berichtenfunctie te vervangen die al aanwezig is in de Page Manager app. Elke functie die nu beschikbaar is in Page Manager blijft beschikbaar, zoals de mogelijkheid om inhoud te plannen, advertenties te maken en inzichten te analyseren. De upgrade met Messenger biedt slechts een gemakkelijke alternatieve manier om met je publiek te communiceren, slechts één klik verwijderd van gewone berichten met vrienden en familie. Zo laat Facebook met deze update zien dat het aandacht blijft besteden aan het tegemoet komen aan de behoeften van ondernemers.
Zet Facebook slim in voor je bedrijf
Van alle sociale kanalen die je in kunt zetten voor je bedrijf blijft Facebook toch wel één van de belangrijkste kanalen. Het platform blijft zich ontwikkelen, zeker ook voor ondernemers, en als bedrijf kun je er optimaal je voordeel uithalen. Dan is het wel belangrijk dat je Facebook slim laat werken voor je bedrijf. Vind je dit lastig, bijvoorbeeld omdat je niet precies weet hoe je jouw doelgroep nu het best aanspreekt? Wij helpen je graag verder. Je bent bij ons altijd welkom voor een Facebook training.