Geef je diensten een slim prijskaartje
De prijs van je diensten is medebepalend voor het succes van je diensten. Een goede prijs is het halve werk. Dit betekent niet dat je je prijzen veel te laag moet houden. Het betekent meer dat je prijzen gewoon aan wat voorwaarden moeten voldoen.
De slimste prijs
Wanneer is je prijs nu ‘slim’? Wij geven je vijf tips bij het bepalen van de meest slimme prijs.
1. Een rond getal
Onderzoek heeft aangetoond dat consumenten er inmiddels van op de hoogte zijn dat men met prijzen die eindigen op 99 wil inspelen op onze gedachten. Het is juist daarom dat de consument een prijs van 10 euro nu veel eerlijker en aantrekkelijker vindt dan een prijs van 9,99 euro.
2. Maak je dienst waardevoller
Men vindt iets al snel ‘te duur’. Hiermee willen zij zeggen dat ze van mening zijn dat ze geen waar voor hun geld krijgen. Het is dan niet de bedoeling dat je de prijzen laat zakken, maar juist dat je de waarde van de dienst (of het product) gaat verhogen.
3. De eerste prijs telt
De eerste prijs die men onder ogen krijgt geldt als de standaard. Als blijkt dat ze dan aanzienlijk minder hoeven te betalen, dan zijn zij dik tevreden.
4. Schrijf het voluit of helemaal niet
Eurotekens wegen erg zwaar. Ze vertellen de mensen dat ze een uitgaven gaan doen, en daar willen ze eigenlijk niet mee geconfronteerd worden. Geef in plaats daarvan enkel de cijfers van de prijs aan, of schrijf ‘euro’ achter de cijfers in plaats van het euroteken voor de prijs.
5. Een hogere prijs
Mensen denken vaak dat de kwaliteit hoger wordt naar mate de prijs ook hoger wordt. Willen zij een hoge kwaliteit, dan betalen zij een hoge prijs. Dan krijgen ze immers waar voor hun geld. De prijzen verhogen kan dan ook juist een positief effect hebben.
Wil jij alles weten over hoe je succesvol wordt op het internet? Volg dan een training bij ons!