Geen lange ads meer op YouTube
Vind jij dat ook zo irritant, dat je eerst een halve minuut naar een vervelende reclame moet kijken voordat je de video te zien krijgt? Het kan behoorlijk hinderlijk zijn, zeker als je gewoon even wilt genieten van een videoclip tijdens de pauze op het werk of als je zoekt naar de oplossing voor je probleem in WordPress, bijvoorbeeld. Gelukkig gaat YouTube stoppen met deze lange advertenties!
Google stopt ermee!
Als jij net zo chagrijnig van die veel te lange en irrelevante ads wordt als wij, dan hebben we goed nieuws! Google, eigenaar van YouTube, gaat namelijk de advertenties aanpassen. Dit betekent dat de lange reclames die niet weg te klikken zijn volledig gaan verdwijnen.
Google zelf geeft aan dat het bedrijf een andere kijk op YouTube ads heeft gekregen en nu van mening is dat de lange reclames eerder schaden dan goed doen. Op dit moment zijn de reclames vooral interessant voor de adverteerder zelf, maar deze zouden minstens even interessant voor de kijker moeten zijn.
Nog even wachten tot 2018
Het zijn de reclames van een halve minuut die niet door de kijker kunnen worden weg geklikt die erg hinderlijk zijn voor de gebruikers van YouTube. Steeds vaker kiezen deze personen ervoor om de video dan maar weer weg te klikken en te zoeken naar dezelfde video zonder 30 seconden reclame vooraf. Dit heeft de ogen van Google geopend en het bedrijf heeft dan ook besloten om deze veel te lange ads niet meer te bieden vanaf 2018. Je moet dus nog wel even geduld hebben voordat je er eindelijk van verlost bent.
Uitsluitend de 30 seconden versie
YouTube biedt niet alleen vaste reclames van een halve minuut aan die niet kunnen worden weg geklikt, maar ook versies van 1/4 en 1/3 minuut. Deze blijven voor alsnog bestaan. Helemaal verlost van de hinderlijke reclames raken we dan ook niet, maar Google geeft wel aan dat de reclames steeds meer zullen worden afgestemd op de kijker. Het bedrijf wil dan ook sterker toewerken naar gepersonaliseerde reclame. Dit zou de vaste reclames ook minder vervelend moeten maken voor de kijkers.
De videocommunity blijft wel interessant voor bedrijven
YouTube blijft zeker wel een videocommunity die interessant is voor bedrijven. Sterker nog, de gepersonaliseerde reclames voor de kijkers zou zomaar eens een heel positief effect kunnen hebben voor de bedrijven die YouTube ads toepassen.
Wil jij een bedrijfsvideo voor op YouTube laten maken of heb je interesse in een interessante YouTube training? Wij helpen je graag verder!