6 Ideeën voor je volgende zakelijke vlog
Zakelijke vlogs worden steeds populairder en we zien dat steeds meer bedrijven er actief mee aan de slag gaan. Dit gaat in het begin fantastisch, maar na verloop van raakt de inspiratie ineens op. Wat moet je nog delen in een video wanneer je het idee hebt dat je alles al hebt laten zien van je bedrijf? Wij helpen je graag een eindje op weg.
Gebruik deze vlog ideeën
Wij hebben een mooi lijstje met vlog ideeën voor je opgesteld, welke eigenlijk voor iedere branche goed te gebruiken zijn. Natuurlijk kun je met deze onderwerpen ook weer alle kanten op, waardoor je voorlopig zeker weer voldoende inspiratie hebt.
1. Maak een screencast
Het is heel belangrijk om te blijven verbinden met je publiek. Alleen dan bouw je de betrokkenheid op die jij wilt bereiken. Een goede manier om je publiek te bereiken en te zorgen voor meer engagement is het inzetten van een screencast. Je kunt een screencast gratis maken en op meerdere manieren delen. Zo kun je de video posten op Facebook, LinkedIn en bijvoorbeeld Twitter.
2. Interview een leverancier
Je hebt misschien al alle zaken binnen jouw bedrijf eens onder de loep genomen in één van je zakelijke vlogs, maar hoe zit het met alle andere partijen die bijdragen aan jouw bedrijfsprocessen? Waar zou jij bijvoorbeeld zijn zonder de betrouwbare leveranciers waar je mee werkt? Interview eens een leverancier en vraag of de leverancier ook nog interessante tips en snelle oplossingen aan jouw publiek kan bieden. Maak deze interviews maximaal 90 seconden lang.
3. Beantwoord vragen
Jouw doelgroep heeft vaak meer vragen dan waar jij je bewust van bent. Vraag eens via social media wat jouw doelgroep van jou, je bedrijf of je product of dienst zou willen weten. Bekijk eens welke interessante vragen er allemaal gesteld worden en maak per interessante vraag een vlog om het antwoord te geven. Dit is direct een ideale manier om jezelf neer te zetten als expert in jouw niche.
4. Bespreek nieuwtjes
Bespreek actuele gebeurtenissen en leg uit hoe dit jouw klant beïnvloedt. Natuurlijk is niet ieder nieuwtje van je bedrijf interessant voor de doelgroep, maar als klanten worden beïnvloed door nieuws is het wel belangrijk om dit nieuws te delen. Misschien gaan je voorwaarden veranderen, neem je nieuwe producten op in je assortiment of wordt er iets belangrijks gewijzigd aan je dienstenpakket.
5. Locatieweetjes
Maak eens een zakelijk vlog vanaf een bepaalde locatie. Zorg dat er iets herkenbaars in beeld is en geef hints over de locatie waarop jij staat. Vervolgens is het aan jouw volgers om te ontdekken waar jij bent. Door slimme locatieweetjes door te geven maak je er een leuk spel van waar zeker op gereageerd gaat worden. Uiteraard kun je een giveaway uitreiken aan de eerste die het goed geraden heeft.
6. Getuigenissen
Klanten zijn natuurlijk heel waardevol voor jouw bedrijf. Zonder klanten bestond je bedrijf immers niet. Toch kun je klanten nog waardevoller voor je bedrijf maken dan ze nu al zijn. Hoe? Neem getuigenissen van tevreden klanten op voor een aantal vlogs. Vervolgens deel je deze video’s via social media, waardoor jouw klanten zich vormen tot ambassadeurs. Uiteindelijk is dit een ideale manier om je geloofwaardigheid te vergroten.
Wij helpen je graag verder
Sommige bedrijven zijn ondertussen al echte professionals geworden als het om vloggen gaat, maar het zakelijke vloggen is niet voor iedereen makkelijk. Wil jij ook zakelijke vlogs gaan maken, maar weet je niet goed hoe je dit het best aanpakt? Wij helpen je graag verder. Neem gerust eens contact met ons op.