Vergroot je bereik met infographics!
Als jij je bereik wilt vergroten, dan kun je dit natuurlijk op diverse manieren doen. We zien de laatste jaren steeds meer visuals. Het terrein van visuele inhoud wordt groter, terwijl het terrein van tekstuele inhoud wat kleiner wordt. Dit betekent overigens niet dat tekst niet meer belangrijk is. Het betekent vooral dat het tijd is om ook te gaan focussen op het creëren van visuele inhoud. Infographics zijn dan zeker een goede optie.
Infographics zijn hot
De eerste infographics staken een aantal jaar geleden de kop op. We hadden eigenlijk helemaal geen tijd nodig om eraan te wennen. Van het ene op het andere moment waren zij er gewoon. Natuurlijk, het was een trend die uit Amerika overwaaide naar Nederland, maar de Nederlandse marketeers aarzelden geen moment en namen de tactiek slim over. Dit gebeurt natuurlijk vaker met trends uit Amerika, maar we zien ook dat veel van deze trends snel weer verdwijnen. Dit geldt niet voor de infographics. Deze zijn nog altijd populair. Sterker nog, het maken van boeiende infographics wordt beschouwd als één van de beste manieren om het bereik te vergroten.
Waarom zijn infographics zo populair?
Infographics worden steeds populairder. Nog altijd groeit de groep marketeers met een focus op infographics en dat betekent toch dat er veel voordelen aan deze visuele stukjes inhoud zitten. Wij benoemen graag een aantal van deze voordelen, want het is zeker de moeite waard om er eens verder over na te denken. Infographics maken het voor mensen gemakkelijker om complexe informatie te begrijpen en snel te leren. Ze zijn visueel aantrekkelijk en gemakkelijk te delen. De infographics kunnen je helpen jouw expertise in een bepaalde niche te laten zien en geloofwaardigheid op te bouwen. Het maken en publiceren van infographics op verschillende sites is een geweldige manier om je bedrijf te promoten en het aantal online volgers te vergroten. Bovendien zijn ze eenvoudig te maken.
Makkelijk deelbaar
Van alle soorten content zien we dat de makkelijk deelbare soorten content het meest populair zijn. Dit is ook logisch, want social media is alles tegenwoordig. Op de sociale kanalen kunnen alle doelgroepen worden bereikt en juist daarom is het zo belangrijk dat inhoud makkelijk gedeeld kan worden. Dit kan zeker met infographics. Sterker nog, we hebben al veel infographics viraal zien gaan en dat is natuurlijk waar elke ondernemer van droomt. Dus, zorg voor supersterke infographics en laat ze voor je spreken op de sociale kanalen.
Hoe laat je social media voor je spreken?
Je kunt natuurlijk wel sterke inhoud op social media delen, maar als het niet gevonden wordt, levert het je niet veel voordeel op. Het is aan jou om je sociale profielen en je sociale activiteiten zo in te richten dat je wel indruk maakt. Jij moet mensen motiveren om jouw inhoud te delen. Haal jij nog niet het maximale uit social media en weet je eigenlijk niet goed hoe je de diverse kanalen optimaal voor jou laat spreken? Volg dan eens een social media training bij ons!