Instagram advertenties: dit moet je weten!
Ben jij als bedrijf al bezig met Instagram advertenties? Misschien heb je tot op dit moment getwijfeld of het wel de moeite waard is. Het Amerikaanse onderzoeksbureau eMarketer heeft onderzoek gedaan naar Instagram advertenties, naar de resultaten en het nut ervan. Natuurlijk delen wij de belangrijkste bevindingen met je.
Tijd voor Instagram advertenties!
Instagram groeit en bedrijven kunnen hier steeds beter hun voordeel mee doen. Als jij nog geen gebruik maakt van Instagram advertenties, dan is het nu zeker het moment om er nog eens over na te denken. Hieronder vind je de belangrijkste bevindingen uit het Amerikaanse onderzoek.
Instagram groeit snel
Instagram mag steeds meer tieners en millennials verwelkomen. Op dit moment heeft 11 procent van de wereldbevolking een account op Instagram. Doordat de gebruikers jonger worden zal dit percentage in de komende jaren sterk stijgen.
Steeds meer bedrijven
Bedrijven gaan zich massaal ook bezig houden met Instagram. In maart 2017 had Instagram 1 miljoen actieve adverteerders. Een half jaar later, in september 2017, waren dit er al 2 miljoen. Tussen juli en november van dat jaar steeg het aantal zakelijke accounts van 15 miljoen naar maar liefst 25 miljoen.
Meer advertentie-inkomsten
eMarketer heeft voorspeld dat Instagram in 2018 een bedrag van 5,5 miljard euro kan bereiken aan uitsluitend advertentie-inkomsten. Dit is een bedrag dat 5 procent van de totale digitale advertentiemarkt vertegenwoordigd in Amerika.
Bedrijven zijn populair
Op andere sociale kanalen, zoals Facebook, zijn bedrijven matig populair. Op Instagram doen zij het veel beter. Dagelijks bezoeken 200 miljoen Instagram gebruikers minimaal één bedrijfsprofiel. Ruim 65 procent van de bezoekers die bedrijven ontvangen is nog geen volger en wordt dat wel.
Meer Stories
Instagram Stories is ongekend populair en blijft dagelijks groeien. In 2018 bekijken 300 miljoen Instagram gebruikers dagelijks minimaal één video. Instagram Stories werd pas twee jaar geleden gelanceerd. Dit geeft de enorme populariteit direct aan. 62 procent van de marketeers is dan ook van plan om de uitgaven voor Instagram Stories in 2018 verder te verhogen.
Zakelijke Stories doen het goed
Instagram heeft zelf bekend gemaakt dat een kleine 35 procent van de best bekeken Instagram Stories wordt geplaatst door bedrijven. Hierbij geldt dat 1 op de 5 zakelijke Stories minimaal één direct bericht ontvangt van iemand die de video heeft bekeken. Maar liefst 60 procent van alle Instagram Stories wordt met geluid bekeken. Dit staat tegenover slechts 7 procent van de video’s die op Facebook wordt bekeken met geluid.
Verhalenadvertenties worden steeds beter
Instagram wil dat hun Stories-advertenties net zo robuust zijn als hun feed-advertenties. Dit betekent dat zij nieuwe functies toevoegen aan de tijd gerelateerde planning of carrousel-advertenties. Deze zogenaamde verhalenadvertenties zorgen voor 20 tot 30 procent lagere kosten per gegenereerde klik en voor 30 tot 50 procent lagere kosten per conversie dan andere advertenties op Instagram.
Instagram Direct groeit explosief
In Amerika hebben maandelijks 150 miljoen Instagram gebruikers direct contact met een bedrijf via het sociale kanaal. Een kleine 35 procent van deze gesprekken vindt plaats als reactie op Instagram Stories. Ook in Nederland willen meer consumenten met bedrijven chatten op Instagram, via Instagram Direct Messenger.
Het wordt echt tijd voor Instagram
Twijfel jij nog steeds of Instagram wel de moeite waard is voor jouw bedrijf? Twijfel niet langer, want bovenstaande gegevens geven je het antwoord al. Wil jij effectief aan de slag met Instagram? Dan kun je eens een Instagram training volgen om er het maximale uit te halen.