Neem Instagram Reels op in je social media strategie

Een groot deel van de bedrijven heeft Instagram inmiddels wel opgenomen in de social media strategie. Toch zien we dat het hierbij vooral gaat om het posten van afbeeldingen, terwijl het juist de Instagram Reels zijn die steeds meer terrein winnen van de afbeeldingen. Het is voor bedrijven dan ook goed om ook Instagram Reels op te nemen in de social media strategie.

📷 Wil je alles weten over Instagram Reels? Volg dan een Instagram training op maat bij ons!

Instagram Reels worden steeds populairder

Wanneer je nu je Instagram-account opent en even door de eerste 15 posts scrolt, dan zal het je ongetwijfeld opvallen dat een aardig deel in beslag wordt genomen door Instagram Reels. Dit is al een duidelijk teken dat de Instagram Reels steeds populairder worden. Instagram Reels werd in 2020 gelanceerd en een jaar later op een rustig tempo naar alle gebruikers uitgerold. Instagram koos voor de toevoeging van deze microvideo om te concurreren met TikTok en Snapchat. Nu komt Instagram Reels echt van de grond en vormt het voor veel bedrijven al een belangrijk onderdeel van de strategie.

Het hergebruiken van de short video

Short video’s worden steeds populairder en daar vallen de Instagram Reels natuurlijk ook onder. Mensen die op social media actief zijn, zien het liefst korte video’s met een duidelijke boodschap. Voor bedrijven is het relatief makkelijk om short video’s te maken. Hier komt nog bij dat de short video’s kunnen worden hergebruikt op verschillende sociale kanalen. Denk bijvoorbeeld aan TikTok, maar ook aan YouTube Shorts. Korte video’s kunnen gemakkelijk worden opgeslagen en op een later moment nog eens worden gepost op een ander kanaal. Hierdoor bouw je als bedrijf ook snel een mooie voorraad short video’s op om te delen met het publiek.

Laat je publiek groeien met Instagram Reels

Al meerdere partijen hebben geëxperimenteerd met Instagram Reels om de impact ervan te ontdekken. Zo zijn er al meerdere influencers geweest die een maand lang elke dag een Reel online zetten. Zij zagen hun aantal volgers stijgen met gemiddeld 33 procent. Uiteraard is het voor de meeste bedrijven niet haalbaar om elke dag een korte video te plaatsen op Instagram, maar het geeft wel aan dat Instagram Reels effectief bijdragen aan de groei van je aantal volgers.

Instagram geeft voorrang aan de Reels

Een andere belangrijke reden om Instagram Reels op te nemen in je social media strategie is het feit dat Instagram voorrang geeft aan Reels. Het platform plaatst tegenwoordig Instagram Reels boven foto’s, waardoor de korte video’s gewoon veel vaker getoond en gezien worden. De kans dat je een groot publiek bereikt is aanzienlijk groter als je Instagram Reels plaatst dan wanneer je je beperkt tot het posten van afbeeldingen en fotomateriaal.

De 3 belangrijkste doelen van Instagram Reels

Je kunt meerdere doelen stellen met het oog op Instagram Reels. Op de eerste plaats helpen de korte video’s je om meer bereik te genereren, waar je ook op de lange termijn veel voordeel uit kunt halen. Daarnaast worden Instagram Reels ingezet om het aantal volgers structureel te laten groeien, waardoor het bereik eenvoudig meegroeit. Tot slot zijn de Instagram Reels ideaal om gewoon relevant te blijven op Instagram.

Maak jij al gebruik van Instagram Reels?

Veel bedrijven zijn al aan de slag gegaan met Instagram Reels, terwijl andere bedrijven zich blijven beperken tot fotomateriaal. Nu Instagram Reels steeds populairder worden, is het voor alle bedrijven belangrijk om deze korte video’s op te nemen in de social media strategie. Weet jij niet precies hoe je nu een optimale impact bereikt op Instagram? Volg dan eens een Instagram training bij ons.