Instagram Stories: wat kun je ermee?
Het populaire sociale netwerk Instagram heeft begin augustus een nieuwe functie gelanceerd: Stories. Gebruikers kunnen foto’s en video’s die maar 24 uur zichtbaar zijn delen met hun vrienden. Deze nieuwe functie lijkt wel heel erg op Snapchat! Wat kun je nu als ondernemer met Instagram Stories? Is het zakelijk interessant? Ik geef je graag mijn mening!
Hoe werkt Instagram Stories?
Stories zijn eigenlijk momentopnames die ook maar voor ‘een moment’ bekeken kunnen worden. Het gaat om compilaties van foto- en videomateriaal. Voor foto’s geldt een tijd van 3 seconden en voor de videocompilatie geldt een maximum van 10 seconden per video. Deze kan met Instagram Stories worden geplaatst voor Instagram volgers om te bekijken, en na 24 uur verdwijnt het geheel weer vanzelf.
Als je wilt kan je hyperloop, boomerang, foto’s of video’s gebruiken die je al eerder hebt gemaakt, maar het mag niet ouder dan 24 uur zijn om het te kunnen gebruiken. Je kan diverse effecten toevoegen, je kan emoji’s invoegen en allerlei andere leuke bewerkingen uitvoeren.
Concurrent van Snapchat
Instagram Stories komt erg overeen met Snapchat en we mogen dan ook wel stellen dat Stories en Snapchat een concurrentiestrijd aan kunnen gaan. Als je live een moment wilt opnemen om 24 uur te showen aan je contacten, dan zal je toch moeten kiezen met welke van de twee je dit gaat doen. Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde, en dus is het belangrijk om goed te kijken welke van de twee beter bij jou en je doelstellingen past. Word jij een grammer of een snapper?
Zakelijke kansen
Instagram is booming en biedt volop zakelijke kansen. Een heel groot voordeel van Instagram ten opzichte van Snapchat is wel dat je met/op Instagram waarschijnlijk al een behoorlijk netwerk hebt opgebouwd. Het toevoegen van mensen via Snapchat is aanzienlijk lastiger en het bereik is kleiner.
Kijkers kunnen niet alleen doorgaan naar een volgende publicatie, maar kunnen ook terugkijken op Instagram. Daarnaast kan je op Instagram je Stories opslaan op je roll en deze vervolgens opnieuw publiceren, waarbij deze standaard op je profiel komt te staan. Zeker hier liggen ook goede mogelijkheden voor ondernemers.
Instagram uitbesteden
Instagram wordt steeds uitgebreider, en zeker steeds kansrijker voor ondernemers. Wil jij er alles uithalen, maar het je hier zelf geen zin in of geen tijd voor? Dan kan je Instagram uitbesteden. Wij nemen het graag van je over.