Krijg meer conversie op je salespage met deze 6 tips!
Je hebt een product dat je wil verkopen en zet dat op je website. Dan kunnen er nogal wat zaken zijn die een eventuele verkoop tegen kunnen houden. Een lelijke opmaak, of een onduidelijke tekst. Een veld waar de koper van je product eerst heel veel informatie moet invullen of je geeft onbetrouwbare tot geen informatie over levervoorwaarden. Denk na hoe je zelf online iets zou willen kopen.
Optimale salespage
Er zijn meer zaken die de conversie op je salespage kunnen stimuleren. Met deze 6 tips haal je meer conversie uit deze salespage.
1. Het juiste format
Je zult er sowieso voor moeten zorgen dat je bezoekers direct zien wat je product inhoudt. Door de belangrijkste zaken omtrent je product extra te benadrukken, zien je bezoekers direct wat ze wellicht gaan aanschaffen. Let er ook op hoe mensen op jouw salespage komen en probeer die zoekopdrachten ook te gebruiken. Maak ook gebruik van een puntsgewijze opsomming, zodat bezoekers direct door alle voordelen kunnen ‘scrollen’.
2. Wervende titel
Wat moeten de bezoekers op jouw verkooppagina gaan doen? Zorg dat de titel direct wervend is. Als zij op deze verkooppagina komen, hebben ze vooralsnog de intentie om iets te kopen. Dit is goed te stimuleren door direct duidelijk te maken dat ze nu op de verkooppagina zijn.
3. Visualiseren
‘Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden’, zegt men wel eens. Een uitgebreide visualisatie van jouw product doet wonderen. Hoe meer en hoe gedetailleerder, hoe beter. Mensen willen zien wat zij aanschaffen. Zorg voor scherpe, veelzeggende foto’s.
4. Duidelijke inschrijf knop
Je wilt informatie hebben over de persoon die jouw product gaat kopen. Vaak laat je je bezoekers registreren op je site. Waarom zouden jouw bezoekers zich willen registreren? Benoem de voordelen. Korting op een volgende aankoop? Dit zul je wel kort en krachtig moeten doen.
5. Win vertrouwen
Mensen vinden het altijd vervelend om hun adresgegevens op internet achter te laten. Toch is dat noodzakelijk. Naar wie moet je het verkochte product immers opsturen? Probeer het vertrouwen te winnen. Zorg voor een privacy policy en maak gebruik van quotes. “Al 2000 mensen registreerden zich op deze site!” werkt bijvoorbeeld prima. Maak het inschrijfproces ook zeker niet te lang. Dit is namelijk het punt waarop de meeste mensen af gaan haken.
6. Kom beloftes na
Die privacy is enorm belangrijk. Kom deze beloftes na en maak dan ook geen gebruik van de e-mailadressen, als daar niet expliciet om gevraagd is. Je klanten wachten niet op je nieuwsbrief, als ze daar niet willens en wetens voor gekozen hebben. Stuur het product ook binnen de gestelde termijn op. Zorg ervoor dat alles dat je op je website zegt, ook nakomt. Een negatieve recensie is gemakkelijker geschreven dan een positieve. Een keertje nalatig zijn kan al een flinke impact hebben op toekomstige verkopen.