LinkedIn cursussen 3x populairder in coronatijd
De coronacrisis heeft invloed op ons allemaal. Ondernemers krijgen de laatste weken van hun bankrekening inzicht of hebben de deuren al definitief moeten sluiten. Kinderen hebben opa en oma al wekenlang niet gezien en steeds meer mensen ervaren aan den lijve de aanslag die corona op het lichaam pleegt. LinkedIn laat weten dat veel mensen deze ‘downtime’ gebruiken om meer kennis te vergaren. De vraag naar een LinkedIn training is hard toegenomen.
Leergebruik LinkedIn verdrievoudigd
LinkedIn meldt dat het leergebruik op het platform sinds de lockdown is verdrievoudigd. Er zijn geen sociale evenementen die tijd van mensen vragen en de meeste mensen werken momenteel thuis. Hierbij is de hoeveelheid werk afgenomen, waardoor er tijd overblijft. Deze tijd wil men goed benutten, zo blijkt, want steeds meer mensen kiezen ervoor om hun professionele ontwikkeling te boosten en nieuwe vaardigheden aan te leren.
Mensen willen hun carrièremogelijkheden verbeteren en dit is terug te zien aan het toenemende leergebruik op LinkedIn. De vraag naar LinkedIn Learning cursussen is sterk toegenomen in de afgelopen weken.
Wat zegt LinkedIn hier zelf over?
LinkedIn heeft zelf een officieel bericht uitgezonden over de toename van de vraag naar LinkedIn Learning cursussen. Het professionele netwerk zegt hier het volgende over:
“Naarmate onze sociale en professionele normen veranderen, wenden mensen zich tot leren om hen te helpen de tijd goed door te komen. In de eerste week van april keken mensen 1,7 miljoen uur aan leerinhoud op LinkedIn Learning versus 560.000 uur in de eerste week van januari. Dit betekent dat we een toename zien van 3 maal meer tijd die aan online leren op het platform wordt besteed.”
Wat willen we nu vooral leren in deze tijd?
Veel mensen moeten nu verplicht thuis blijven en thuis werken, wat ongetwijfeld een belangrijke stimulans is geweest in dit gebruikstoename. LinkedIn geeft aan dat vooral de cursussen met betrekking tot thuiswerken erg in de lift zitten. Gezien de situatie is dit natuurlijk niet verwonderlijk. Daarnaast zijn ook de lessen voor het ontwikkelen van soft skills erg in trek.
De interesse in de cursussen over mindfulness, stressmanagement en veerkracht is recentelijk ook aanzienlijk gaan groeien. Het is ook vermelden waard dat LinkedIn veel van deze cursussen gratis beschikbaar heeft gesteld te midden van de COVID-19-lockdowns, wat naar alle waarschijnlijkheid ook heeft bijgedragen aan deze toename.
Meer lidmaatschappen van leergroepen
Tot slot geeft LinkedIn ook aan dat er meer lidmaatschappen van leergroepen op LinkedIn zijn geregistreerd. Het aantal van deze lidmaatschappen is in maart met 130 procent toegenomen ten opzichte van februari. In deze groepen worden vooral belangrijke lessen en adviezen over leercursussen besproken om de processen te bevorderen.
Trending cursussen
Mensen willen graag blijven leren en ontwikkelen. Onder normale omstandigheden hebben we hier niet direct de tijd voor of de mogelijkheden toe. Nu blijkt dat we massaal aan het leren zijn geslagen. Een groot deel van de LinkedIn Learning cursussen zijn dan ook goed gestructureerd en prima om jezelf te ontwikkelen. Weet je niet goed welke cursussen interessant zijn?
Dan geeft LinkedIn tegenwoordig de ‘trending cursussen’ weer waar je je door kunt laten inspireren. Wil je vooral meer leren over social media? Dan ben je bij ons natuurlijk van harte welkom. Meld je bijvoorbeeld aan voor één van onze social media trainingen.