LinkedIn introduceert een nieuw design. Lees hier de wijzigingen!
LinkedIn heeft op 17 juni 2012 haar nieuwe design uitgerold naar alle gebruikers. Het nieuwe design heeft in vergelijking met het oude een veel zakelijkere uitstraling. LinkedIn wil met dit nieuwe design het gemakkelijker maken om als gebruiker op de hoogte te blijven van alle belangrijke update van je netwerk.
Wijzigingen van het nieuwe design
Wat direct opvalt is dat de lichte achtergrond kleur is vervangen door een lichtgrijze kleur. Ook is het navigatiemenu veranderd. Wat eerst rustig wit was is nu veranderd in een duidelijke zwarte balk. Deze balk lijkt wel erg op de balk die Google gebruikt.
Zodra je bent ingelogd zul je een blauwe balk zien welke je kunt openklappen. Hierin lees je de voordelen van het nieuwe design. Het is simpeler, belangrijke updates staan bovenaan en je ziet meer updates, dus je hoeft minder te klikken.
See more updates knop is weg
Wat LinkedIn met deze laatste opmerking bedoelt is dat je voorheen onderaan je updates moest klikken op ‘see more updates’. Deze knop je nu verdwenen en zodra je naar beneden scrolt, dan zal LinkedIn automatisch meer updates gaan laden.
Nieuwe updates van je netwerk
In het oude design zag je zodra er een update was binnen je netwerk, dat er een x aantal nieuwe updates waren in een licht blauwe blak. Deze notificatiebalk is vervangen door een blauw lipje onder je status update vakje.
Zodra je op dit blauwe vlakje of lipje drukt, dan krijg je de laatste updates te zien binnen je netwerk.
Groter formaat foto’s in status updates op LinkedIn
In het nieuwe design valt gelijk nog iets op en dat is het formaat van de foto’s die bij een website url worden getoond. Deze zijn namelijk vele malen groter dan in het oude design.
Ook het formaat van de afbeeldingen in de company updates is gewijzigd.
Het nieuwe formaat van de afbeelding in een LinkedIn status update is: 180 x 110 pixels.
LinkedIn Today wijzigingen
Ook heeft LinkedIn Today een wijziging ondergaan. Op LinkedIn Today staat al het nieuws wat op dit moment hot is binnen jouw branche en netwerk. Via LinkedIn Today is het nu nog makkelijker om berichten door te sturen naar je netwerk. Onder ieder bericht zijn een aantal deel knopjes geplaatst, die overigens erg lijken op Facebook.
Conclusie van het nieuwe design
Met het nieuwe design van LinkedIn komt het platform een stuk zakelijker over. Dit is naar mijn mening een goede zet. Ook het grotere formaat van de foto in een update is zeker een pluspunt. Ook ondernemers zijn visueel ingesteld en kunnen nu door middel van een gave foto meer clicks krijgen op hun updates. Verder is het design van het profiel nog niet aangepast, maar dit zal binnenkort ook nog wel gebeuren verwacht ik.
In mei 2012 heeft LinkedIn heel kort een nieuw design getest voor de profielpagina. In onderstaande screenshot zie je hoe je profielpagina en mogelijk uit kan komen te zien. Is het een verbetering? Naar mijn mening niet. Het is erg compact en niet gemakkelijk om te bewerken.
Meer vragen over LinkedIn?
Mocht je meer vragen hebben over LinkedIn, dan kun je ook altijd een LinkedIn Training volgen. Hierin leer je in 3 uur alles over de zakelijke mogelijkheden en zit je niet uren te experimenteren.
Vergeet ook niet om jouw netwerk op de hoogte te brengen van deze LinkedIn update en deel dit artikel!