LinkedIn stopt met producten & diensten op de bedrijfspagina’s
LinkedIn verandert af en toe wat aan het platform. Dat is logisch, al kun je je afvragen of dit altijd een positieve ontwikkeling is. Zo heeft LinkedIn besloten om per 14 april 2014, te stoppen met het tabblad producten en diensten op de bedrijfspagina. Wat zijn de gevolgen hiervan voor jou als ondernemer?
De LinkedIn bedrijfspagina
Je bedrijf promoten is onmisbaar in de marketingstrategie om meer klanten te krijgen. Je wilt laten zien wat je verkoopt of wat voor diensten je klanten te bieden hebt. Alleen zo trek je nieuwe mensen naar je toe. Om je onderneming goed in de markt te zetten, kun je gebruik maken van de LinkedIn bedrijfspagina. Het aantal bedrijven dat de netwerksite op deze manier gebruikt, stijgt. Tot nu toe was het mogelijk je bedrijf te laten zien op het speciale tabblad producten en diensten.
Hier was het mogelijk om te laten zien waar je bedrijf voor stond. En dus ook waarin jij je onderscheidt van de rest. Daarnaast hadden tevreden klanten de mogelijkheid om je bedrijf aan te bevelen bij anderen. LinkedIn heeft de dienst eens flink onder de loep genomen. Met als gevolg dat het tabblad op 15 april 2014 verdwijnt. ‘On April 14th, 2014, the Products & Services tab will be discontinued. Visit our Help Center to learn more.’
LinkedIn bedrijfspagina naar Showcases
In onderstaande video geef ik je graag wat tips over hoe je producten en diensten goed kunt omzetten naar de nieuwe showcases pagina’s.
Gebruik de status updates
Als ondernemer wil je laten zien wat je in huis hebt. Want als potentiële klanten niet weten wat je kunt, haal je ze ook niet binnen. Dus moet je op zoek naar een geschikt alternatief. Dit kun je bijvoorbeeld doen via de updates. Waarschijnlijk gebruik je de updates van je bedrijf al regelmatig om je contacten alles over succesvolle projecten te vertellen of om andere nieuwtjes te delen.
Dit heeft als extra voordeel dat je laat zien dat je actief met je bedrijf bezig bent. Iedereen blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Deze status updates kun je ook gebruiken om je nieuwe producten en diensten te promoten. Zo blijft je informatie wel actueel. Al is er een alternatief waar LinkedIn je nog liever mee ziet werken: de showcase pagina.
De nieuwe showcase pagina
Eind 2013 startte LinkedIn met de showcase pagina’s. Het bedrijf had er bij de lancering hoge verwachtingen van, maar vooralsnog wordt het door de gebruikers niet echt opgepakt. Met het verdwijnen van het tabblad producten en diensten, gaat dit wellicht veranderen. Op de showcase pagina kun je op de nieuwsfeed per interessegebied of productgroep, volgers krijgen.
Ook hier ligt de focus op status updates, in plaats van op de losse producten en diensten. Of deze alternatieven echt een goede vervanging zijn voor het huidige tabblad, is nog maar de vraag. Maar de beslissing is genomen. LinkedIn laat je geen keuze dan op zoek te gaan naar een alternatief dat voor jou werkt.
Geen tijd?
Heb je geen tijd om het over te zetten? Neem dan even contact met mij op, dan doe ik het voor je! Het kost mij maar 1 tot 2 uur werk.