LinkedIn wil virtuele evenementen verder stimuleren
We hebben een periode achter de rug waarin ineens heel veel online moest gebeuren. Reguliere evenementen waren niet langer mogelijk en dus ontstond er een verschuiving naar virtuele evenementen. LinkedIn heeft deze trend opgepakt en combineert betaalde en organische tools om virtuele evenementen verder te stimuleren. Het platform helpt marketeers om organische en betaalde ontdekkingen te stimuleren door middel van gepersonaliseerde aanbevelingen op het tabblad ‘Mijn netwerk’, wekelijkse e-mailoverzichten van evenementen en ‘Gesponsorde content-advertenties met één afbeelding’.
Groter gebruik van Virtual Events op LinkedIn
LinkedIn wilde de overgang naar virtuele evenementen vereenvoudigen door Virtual Events toe te voegen aan het platform. Al honderdduizenden evenementen wereldwijd werden via LinkedIn georganiseerd met Virtual Events. Hiermee werden meer dan 10 miljoen digitale bezoekers bereikt. Om de evenementenopties nog verder te verbeteren, vroeg LinkedIn om feedback over het aanbod en identificeerde het verschillende belangrijke verbeterpunten.
Op basis hiervan zorgde LinkedIn voor nieuwe ontdekkingsfuncties, promotie-opties en processen voor het vastleggen van gegevens. Deze updates zorgen voor goede opties voor digitale evenementen. Wij bespreken deze opties natuurlijk graag verder met je.
Het stimuleren van nieuwe organische ontdekkingen
LinkedIn heeft de organische ontdekking door gepersonaliseerde aanbevelingen op het tabblad “Mijn netwerk” geoptimaliseerd en gezorgd voor wekelijkse e-mailsamenvattingen van evenementen. Binnen enkele maanden zorgde dit al voor een toename van 40 procent aan aantal bezoekers aan de virtuele evenementen. Wanneer je een evenement vanaf je bedrijfspagina plaatst, dan stelt LinkedIn automatisch volgers op de hoogte. Het gaat dan om volgers die op basis van onder meer hun interesses waarschijnlijk deel willen nemen aan het virtuele evenement.
Het vastleggen van leads op LinkedIn
De bedrijven die feedback hebben gegeven aan LinkedIn gaven ook vaker aan dat zij meer gestroomlijnde opties wilden zien voor het volgen van bezoekers. Ook wilden zij dat het makkelijker zou worden om gegevens te verzamelen van mensen die interesse in hun digitale evenementen hadden. Als reactie hierop introduceerde het platform registratieformulieren voor evenementen, waarin gegevens eenvoudig worden vastgelegd. Deze lijsten download je rechtstreeks van je evenementpagina en gebruik je bijvoorbeeld om gepersonaliseerde mails te verzenden, inclusief bedankmails. Bovendien kun je deze in je CRM opnemen of delen met verkoopteams om je outreach-lijsten in de loop van de tijd op te bouwen.
Het promoten en retargeten van evenementen
Volgens LinkedIn hebben paginavolgers die worden blootgesteld aan jouw organische inhoud 61 procent meer kans om te converteren op je betaalde advertentie. Dit betekent vooral dat succesvolle promotie vraagt om een zogenaamde mixed media strategie. Om het bereik van organische berichten rond evenementen te vergroten, introduceerde LinkedIn ‘Sponsored Content Single Image Ads’. Deze advertenties zijn bijzonder effectief bij het betrekken van leidinggevenden, besluitvormers en andere moeilijk te bereiken doelgroepen. Daarnaast kunnen deze advertenties, wanneer ze worden opgenomen in een evenementen-URL, een eenvoudige manier zijn om te achterhalen hoe de advertentie presteert ten opzichte van nieuwe, gespecificeerde statistieken.
Virtual Events op LinkedIn blijven interessant
De Virtual Events op LinkedIn hebben kunnen profiteren van de coronacrisis, maar inmiddels is het ‘normale leven’ weer actief. We zijn niet meer verplicht om zo veel mogelijk online te doen. Toch blijft de aandacht voor virtuele evenementen bestaan en bedrijven doen er zeker goed aan om ook hierop te focussen binnen de LinkedIn strategie. Wil jij ook actiever aan de slag met LinkedIn voor je bedrijf? Wij helpen je graag. Volg eens een LinkedIn training bij ons!