Maak emailmarketing persoonlijker met je eigen handtekening

Steeds meer bedrijven gaan aan de slag met e-mailmarketing, en dat is positief. Je kunt namelijk veel voordeel halen uit deze vorm van marketing. Wel is het dan belangrijk om je er bewust van te zijn dat mailverkeer gepersonaliseerd moet zijn. Hoe persoonlijker je mail, hoe beter. Je kunt emailmarketing eenvoudig nog persoonlijker maken met een eigen handtekening in plaats van een getypte naam als afsluiting.

Persoonlijke handtekening maken?

Gepersonaliseerde emails worden nóg persoonlijker als je een eigen handtekening toevoegt, maar hoe doe je dat? Hieronder vind je een handig 4-stappenplan voor het eenvoudig maken en gebruiken van een eigen handtekening voor e-mailmarketing.

Tip: Zoek je nog een goede tool om nieuwsbrieven mee te versturen? Gebruik Laposta!

1. De juiste tool voor je handtekening gebruiken

Er zijn meerdere programma’s die je kunt gebruiken voor het maken van je eigen, persoonlijke handtekening. Toch is niet elk programma geschikt. Er zijn bijvoorbeeld programma’s die je de handtekening niet laten opslaan, en dat heb je natuurlijk wel nodig als je de handtekening voor je emailmarketing wilt gebruiken. Diverse websites bieden wel een goede basis voor het maken van een eigen handtekening. Maak bijvoorbeeld gebruik van Create My Signature of Signature Maker. Deze websites bieden de mogelijkheid om je handtekening gratis te digitaliseren. Je kunt de dikte van de pen aanpassen, evenals de kleur.

2. Een handgeschreven handtekening maken

Als je gebruik maakt van de juiste tool, zoals bovenstaande websites, dan kun je een handgeschreven handtekening maken. Wanneer je naar deze optie gaat, dan kun je alles selecteren voor het maken van je handtekening. Kies een kleur, kies en pen en kies de breedte van de penstreep. Op deze manier kun je eenvoudig je eigen, handgeschreven handtekening vormgeven zoals jij het wilt. Het is bijvoorbeeld mogelijk om je handtekening te maken in een kleur die bij je huisstijl past. Let er wel altijd op dat de elektronische handtekening goed leesbaar blijft.

3. Oefen met het zetten van je handtekening

Maak je gebruik van een gewone computer voor het maken van je digitale handtekening voor emailmarketing, dan is het nodig om je handtekening met de muis te maken. Meestal betekent dit dat je handtekening niet zo goed uit de bus komt als je wel had gehoopt. Oefen daarom veel, totdat je makkelijk een goede handtekening met je muis kunt zetten. Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van een apparaat met touchscreen. Dan is een tablet het best, in verband met het grotere scherm. Je kunt in dit geval gebruik maken van een stylus of je vinger om je handtekening te zetten. In de meeste gevallen is dit makkelijker.

4. Je digitale handtekening downloaden

Als je een handgeschreven handtekening hebt waarmee je tevreden bent, klik je op ‘Opslaan’. Je ziet dan een knop met de tekst ‘Handtekening downloaden’. Klik op de downloadknop om jouw digitale handtekening op te slaan als afbeeldingsbestand (.png of .jpg formaat). Je gedownloade afbeelding heeft jouw persoonlijke handtekening tegen een transparante achtergrond. Op die manier kun je het aan emails toevoegen en zelfs gebruiken om PDF-documenten elektronisch te ondertekenen.

Voldoende aandacht voor contentmarketing

Emailmarketing is een vorm van contentmarketing. Het is belangrijk om daar aandacht aan te blijven besteden, op verschillende manieren. Vind je het lastig om jouw contentmarketing op effectieve wijze vorm te geven? Volg dan eens een contentmarketing training bij ons of een Laposta training!