5 manieren voor meer activiteit op Facebook
Een zakelijk Facebook account is natuurlijk echt een must in deze tijd. Toch verlies je al snel de moed wanneer er eigenlijk nooit iets gebeurt op dat zakelijke account. Wat doe je hieraan? Veel ondernemers vinden het lastig om meer activiteit en meer betrokkenheid te verkrijgen op de zakelijke Facebook pagina.
Zo zorg je wél voor meer activiteit op Facebook
Allereerst is het altijd belangrijk om je te bedenken dat het in alle gevallen tijd kost om iets op te bouwen op Facebook. Je kunt niet verwachten dat je binnen een paar dagen een zakelijk account hebt dat eindeloos veel interactie vertoont. Geef het tijd en lever inzet! Wij geven je 5 tips om meer activiteit te krijgen op je zakelijke Facebook pagina.
1. Zorg voor een aantrekkelijke tijdlijn
Een lege tijdlijn is niet bepaald een uitnodiging voor je doelgroep. Zij willen wel iets zien en wat zij zien moet hen aanspreken. Zorg er dus voor dat de tijdlijn interessant en aantrekkelijk is voor je doelgroep. Plaats onder meer links naar webinars, video’s, tips en diepgaande informatie.
2. Houd het up to date
Het is niet de bedoeling dat je de tijdlijn eenmalig vol zet met interessante posts en vervolgens niets meer aan je pagina doet. De posts raken verouderd en bezoekers zien dat je niet aanwezig bent. Zorg ervoor dat je je tijdlijn fris houdt, met dagelijkse nieuwe posts die interessante inhoud bevatten. Let goed op wat werkt voor jouw doelgroep en focus hier extra op.
3. Zorg voor marketingwaarde
Marketingwaarde is heel belangrijk op Facebook. Het is belangrijk om te laten zien wie jij bent – zakelijk gezien natuurlijk – zodat het op den duur herkenbaar wordt. Gebruik bijvoorbeeld je omslagfoto als marketingtool. Let er hierbij wel op dat Facebook strenge richtlijnen hanteert voor de coverafbeeldingen. Laat zien dat jouw bedrijf uniek is door te zorgen voor een sterke marketingwaarde.
4. Gebruik voldoende afbeeldingen
Jij weet wie je doelgroep is. Als het goed is weet jij ook hoe je jouw doelgroep het best aan kunt spreken met afbeeldingen. Zorg ervoor dat je voldoende van deze afbeeldingen plaatst. Visuele content trekt namelijk sterker aan dan geschreven content. Je kunt de twee natuurlijk altijd combineren, maar zorg in elk geval voor voldoende visuele content op je zakelijke tijdlijn.
5. Reserveer tijd
Een probleem waar veel ondernemers mee te maken krijgen is een gebrek aan tijd om de zakelijke tijdlijn bij te houden. Als je wilt zorgen voor veel activiteit op je zakelijke Facebook pagina, dan moet je er zelf in investeren. Het is namelijk heel belangrijk om te reageren op likes, shares en comments. Daarmee scoor je punten, maar het kost wel tijd. Reserveer daarom dagelijks wat tijd in voor social media activiteiten. Het moet een vast onderdeel van je marketingstrategie worden.
Volg eens een Facebook training
Succes op Facebook komt niet vanzelf. Het kost tijd, moeite en energie om iets op te bouwen, maar als dat lukt, dan heb je natuurlijk ook wel écht iets. Facebook kan bedrijven laten groeien, dus ook jouw bedrijf. Een Facebook training kan je zeker op weg helpen, ook wanneer het jou gaat om het realiseren van meer activiteit op je zakelijke Facebook pagina.