Waarom marketeers Twitter niet mogen vergeten
Twitter is niet het grootste platform voor marketeers. Facebook is vele malen groter, om een voorbeeld te noemen. Toch mogen marketeers Twitter zeker niet vergeten. Het sociale netwerk heeft namelijk een kleinere advertentieverzadiging dan de grote concurrenten en de betrokkenheidsniveaus liggen hoger. Dit zorgt ervoor dat Twitter zeker een waardevol platform kan zijn voor jouw campagnes.
Wat maakt Twitter interessant voor marketeers?
Twitter heeft een ruime 335 miljoen maandelijks actieve leden. Het gebruik van Twitter is met 10 procent gestegen ten opzichte van 2017, waardoor het netwerk tegen de verwachtingen van analisten in toch is gegroeid. Ongeveer 62 procent van de leden is dagelijks actief. Marketeers kunnen dus zeker voldoende succes bereiken met Twitter advertenties. Wij delen enkele interessante statistieken met je.
Bedrijven worden veel gevolgd
Bedrijven op Twitter hebben veel volgers. Bijna 67 procent van de Twitter gebruikers heeft een bedrijf gevonden via Twitter dat hen aanspreekt. Van deze groep geeft 78,5 procent aan dat zij contact hebben gehad met het betreffende bedrijf middels een tweet. Het belangrijkst voor marketeers is wel dat meer dan 93 procent aangeeft van plan te zijn een aankoop te doen bij het betreffende bedrijf.
Beste platform voor video
Statistieken geven aan dat Twitter op dit moment het beste platform is voor het vinden van video. Dit heeft te maken met het feit dat de videoweergaven enorm zijn gegroeid in het afgelopen jaar. In 12 maanden tijd werd het aantal videoweergaven maar liefst 220 keer groter. Wanneer de video-inhoud van Twitter wordt vergeleken met het online gemiddelde, dan zien we dat de persoonlijke relevantie is toegenomen met 53 procent. De zogenaamde advertentieroep is gegroeid met 80 procent. Dit vertaalt zich in een koopintentie van 34 procent.
Twitter advertenties zijn informatief
Twitter gebruikers zijn van mening dat de advertenties op het sociale netwerk waardevol zijn. Maar liefst 73 procent van de Twitter gebruikers geeft aan dat de advertenties die zij op hun feed zien informatief zijn. Maar liefst 67 procent is van mening dat de advertenties feitelijk relevant zijn voor hun interesses. Daarnaast worden de Twitter advertenties niet als storend of opdringerig ervaren.
Meer schermtijd
Marketeers die ervoor kiezen om te betalen voor de eerste weergave krijgen aanzienlijk meer schermtijd dan marketeers die kiezen voor de advertenties die een lagere positie hebben. Dit betekent dat investeren in Twitter advertenties zeker de moeite waard is. Maar liefst 52 procent van de marketeers is dan ook van plan om dit jaar nog te zorgen voor een verhoging van het videobudget voor Twitter.
Hogere betrokkenheid
In het eerste kwartaal van 2018 werd meer dan 50 procent van de advertentie-inkomsten van Twitter uit video gehaald. Per video daalden de kosten met 28 procent. Hier staat tegenover dat de betrokkenheid van advertenties steeg met maar liefst 69 procent. Dit zou toch wel een helder signaal aan marketeers moeten zijn dat Twitter advertenties zeer de moeite waard zijn in deze tijd.
Succesvol worden op Twitter?
Bedrijven die niet goed bekend zijn met Twitter of er (nog) onvoldoende gebruik van maken vinden het lastig om succes te boeken op het sociale netwerk. Een Twitter training helpt je om succesvol te worden op Twitter. Daarnaast leer je natuurlijk ook alles over het inrichten van succesvolle (video)campagnes op dit sociale netwerk. Je bent van harte welkom.