5 Marketing tweaks voor meer sales
De wereld van marketing verandert niet alleen voortdurend, maar deze verandert ook snel. Het is als marketeer dus belangrijk om steeds up to date te blijven. Daarnaast is het belangrijk om te blijven uitbreiden en ontwikkelen, zodat je goed actief blijft en voorkomt dat je achterop raakt bij de concurrentie.
Snelle marketing ideeën
Wil jij blijven ontwikkelen en uitbreiden, maar weet je niet goed hoe? Er zijn gelukkig eindeloos veel marketing ideeën om aan te spreken. Wij hebben een aantal interessante opties voor je op een rijtje gezet.
1. Herschrijf je e-mailcampagnes
Zijn je standaard mails muf, saai of hebben ze om andere reden dringend een update nodig? Tijd om die oude mails af te stoffen, opnieuw te schrijven, te bewerken of opnieuw te brandmerken. Geef ze meer pit met toegevoegde woordenstroom, maak een duidelijke call to action die past bij de toon van nu of maak een geheel nieuwe campagne met dat grote idee waarover je maandenlang hebt zitten piekeren.
2. Verander je Facebook bestemmingspagina
Breng eens veranderingen aan in je Facebook-bestemmingspagina. De bestemmingspagina, ook wel de landingspagina genoemd, is de eerste pagina die nieuwe fans te zien krijgen voordat ze naar je tijdlijn gaan. Het spreekt voor zich dat je deze Facebook pagina goed up to date moet houden. Toch gebeurt dit te weinig. Neem even de tijd om deze pagina de nodige boost te geven.
3. Personaliseer je visitekaartjes
Als marketeer houd je je ook bezig met netwerken. Dit doe je niet alleen online, maar ook offline. Daar heb je visitekaartjes voor nodig, welke je natuurlijk ook weer online toe kunt passen. Veel visitekaartjes zijn verouderd en aan de saaie kant. Die tijd zijn we voorbij. Tegenwoordig gaan we voor persoonlijk en professioneel tegelijk! Dus, geef je visitekaartjes een opfrisbeurtje, zowel offline als online.
4. Aandacht voor je printmarketing
Wie veel door de stad reist ziet steeds weer dezelfde prints voorbij komen langs de wegen, in treinstations en in bushokjes. De posters worden eenvoudigweg met elkaar gewisseld. Weinig verfrissend! Focus jij je ook op dit soort printmarketing? Geef deze marketingcampagnes dan eens een opfrissertje.
Ook hier geldt dat het in deze tijd veel persoonlijker kan én mag. Maak daar slim gebruik van. De beste printmarketingcampagnes zijn die campagnes die de kijker nog lang blijven volgen nadat deze de bushalte is gepasseerd.
5. Update je website
Veel zakelijke websites staan online te versloffen tot nutteloze online tools waar geen lead meer op binnenkomt. Zonde, want juist van je zakelijke website moet je het hebben! Misschien is je niche in de tussentijd wel iets veranderd, zijn blogs verouderd of is je statische pagina niet meer relevant. Tijd voor een update van je website!
Aandacht voor al je content
Content is belangrijk, zeker in deze tijd. Ga je dus aan de slag, zorg dan ook goed voor je content. Natuurlijk heb je hiervoor de nodige inspiratie nodig en goede ondersteuning is nooit weg. Je bent bij ons altijd welkom voor een Training Content Marketing.