Meer aanmeldingen voor je nieuwsbrief?
Een digitale nieuwsbrief maken is natuurlijk leuk, maar als je weinig zakenrelaties hebt dan is het wel nodig om je bestand uit te breiden. In het maken van een nieuwsbrief gaat werk zitten en dus tijd, ook wanneer je gebruik maakt van een handig softwareprogramma zoals bijvoorbeeld Laposta. Uiteindelijk investeer je in je nieuwsbrief. Het hoeft je geen geld te kosten, maar tijd kost het je altijd. Je kunt je nieuwsbrief gratis versturen aan 2.000 zakenrelaties, dus als jij er misschien maar honderd hebt, dan is er werk aan de winkel.
Ga niet zomaar mailadressen ‘verzamelen’
Het is niet de bedoeling dat je naar de supermarkt gaat, op het bord met advertenties kijkt en hier mailadressen gaat verzamelen van mensen die eigenlijk gewoon iets willen verkopen. Op de eerste plaats is de kans klein dat deze mensen ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw nieuwsbrief, zeker als je een heel specifieke doelgroep hebt. Op de tweede plaats is het volgens de wet niet toegestaan. De wet zegt dat je alleen nieuwsbrieven mag versturen aan mensen die jou hier toestemming voor hebben gegeven. Houd je hier dan ook netjes aan. Maar hoe vind je dan mensen die jouw nieuwsbrief willen ontvangen?
Interessante blogs delen
Heb jij een actief blog en deel je regelmatig interessante blogposts? Zorg er dan voor dat deze gemakkelijk gedeeld kunnen worden via social media. Je kunt onder je blogpost een link plaatsen voor mensen die zich willen aanmelden voor de nieuwsbrief.
Maak mensen nieuwsgierig
Op social media wordt jouw bedrijf gevolgd door mensen die vinden dat jij interessante meldingen hebt. Dit betekent niet dat deze mensen allemaal al een nieuwsbrief ontvangen. Zet eens een post op social media waarin je mensen nieuwsgierig maakt. Denk aan ‘Wil jij een oplossing voor…’. Je wekt dan de interesse. Zet hieronder dat mensen zich kunnen aanmelden voor de nieuwsbrief en dat zij in de nieuwsbrief het antwoord zullen vinden.
Een goede link op je website
Lang niet iedereen die op jouw zakelijke site terecht komt is al bekend met jouw bedrijf. Bezoekers kunnen ook ‘per ongeluk’ bij jou terecht komen. Zorg dat je website goed georganiseerd is en dat ook duidelijk is dat er een nieuwsbrief wordt verstuurd naar mensen die deze graag willen ontvangen. Zorg ervoor dat de aanmeldlink voor de nieuwsbrief makkelijk te bereiken is en duidelijk zichtbaar is op je website.
Starten met een nieuwsbrief?
Wil jij gaan beginnen met het versturen van een nieuwsbrief? Je kunt tot 2.000 zakelijke contacten je nieuwsbrief gratis versturen via Laposta. Je ontwerpt je nieuwsbrief heel gemakkelijk en alles ziet er professioneel uit. Heb je al meer dan 2.000 aanmeldingen voor je nieuwsbrief? Dan kun je tegen scherpe tarieven aan de slag.