Meer leads als makelaar via Facebook: 6 do’s!
Steeds meer makelaars gaan actief met social media aan de slag. We zien op Facebook dan ook vaker advertenties voorbij komen met prachtige huizen en indrukwekkend beeldmateriaal. Alles om een snelle verkoop van een pand te ondersteunen. Het is zeker goed om als makelaar actief te zijn op Facebook en om via dit kanaal ook meer leads te genereren. Wel heb je hier een goed plan voor nodig.
6 do’s voor makelaars op Facebook
Ben jij makelaar en wil je meer leads scoren via Facebook? Dan wil je natuurlijk vooral kwalitatieve leads waar je echt iets mee kunt. Deze verkrijg je door te werken met een goed plan en een goed plan staat vol slimme do’s voor makelaars op Facebook. Wij delen er 6 met je.
1. Adverteer lokaal
Bedenk je dat verreweg de meeste mensen die een ander huis willen kopen dit het liefst doen in de eigen omgeving. Een kleiner deel van de mensen zoekt naar een koopwoning in een andere provincie. Mensen raken gehecht aan hun wijk of regio. Daarom kun je je als makelaar beter richten op de lokale advertenties.
2. Laat tevreden klanten aan het woord
Je bent niet de enige makelaar die op Facebook aanwezig is. Hoe zorg je er nu voor dat jij de aandacht trekt en vertrouwen wint op een niveau dat hoger ligt dan dat van je concurrent? Om dit te bereiken laat je tevreden klanten aan het woord. Niets is zo overtuigend dan het woord van een eerdere klant.
3. Gebruik 360 graden beeldmateriaal
Verreweg de meeste Facebook advertenties die focussen op onroerend goed bevatten slechts één foto en verwijzen vervolgens naar meer beeldmateriaal op de website van de makelaar. Met een enkele foto ga jij dus niet de aandacht naar je toe trekken. Maak een 360 graden video van de woning en zorg voor indrukwekkend 360 graden fotomateriaal om de aandacht vast te pakken. Verleid mensen optimaal voordat je hen uitnodigt om naar je website te komen voor meer informatie.
4. Ga eens live op Facebook
Facebook Live legt nieuwe mogelijkheden open, ook voor makelaars. Natuurlijk is Facebook Live niet op de eerste plaats gerealiseerd voor reclame, maar het is zeker wel goed in te zetten om meer leads te genereren. Je kunt namelijk makkelijker op een persoonlijk niveau contact leggen met potentiële kopers. Vergeet ook niet om je Facebook Live video’s te promoten op je pagina met een uitnodiging voor verder contact.
5. Maak gebruik van carrouseladvertenties
De carrousel-advertentie-indeling biedt je de mogelijkheid om meerdere foto’s met dezelfde vermelding of meerdere vermeldingen te laten zien. Ideaal om op een opvallende en makkelijke manier een project onder de aandacht te brengen. Je kunt iedere foto naar een andere landingspagina linken wanneer dit makkelijk is. Zo kun je echt het maximale uit een Facebook advertentie halen.
6. Beloon deelacties
Verwijzingen kunnen je veel opleveren. Toch heeft recent onderzoek uitgewezen dat mensen niet zomaar gaan delen voor je. Dit onderzoek, uitgevoerd in Amerika, toont aan dat slechts 29 procent van de tevreden klanten een advertentie deelt, terwijl 83 procent aangeeft wel bereid is om te delen. Waarom kiezen zij er dan toch voor om het niet te doen? Simpel, het vraagt om een handeling en er staat niets tegenover. Wanneer er wél iets tegenover zou staan, dan levert dit dus veel meer deelacties op. Beloon daarom verwijzingen om er meer voordeel uit te halen.
Effectieve Facebook advertentie maken
Facebook adverteren biedt eindeloos veel mogelijkheden, maar veel ondernemers vinden het lastig om een optimaal effectieve campagne op te zetten. Advertenties op Facebook leveren je veel op, maar wel alleen als je het van begin tot einde goed aanpakt. Wil jij hier alles over weten? Volg dan eens een Facebook training en jij weet binnenkort precies hoe jij ook een optimaal effectieve Facebook advertentie maakt.