Microsoft komt met LinkedIn Audience Network
In 2016 telde Microsoft een bedrag van 26,2 miljard dollar neer voor LinkedIn. Tot op heden hebben we nog niet heel veel veranderingen gezien. Niet vreemd op zich, want Microsoft beloofde dat LinkedIn vooral ‘zichzelf’ zou blijven in de toekomst. Nu kunnen we eindelijk zien dat Microsoft ook echt verdere plannen heeft met LinkedIn. Onlangs heeft het bedrijf namelijk LinkedIn Audience Network gepresenteerd, een nieuw platform dat voor bedrijven veel kan gaan betekenen.
Wat is LinkedIn Audience Network?
LinkedIn Audience Network is een compleet nieuw ontwikkeld platform dat bedoeld is voor het verspreiden van gesponsorde content. Op dit moment is er natuurlijk al gesponsorde content aanwezig op LinkedIn, maar hier blijft het ook bij. Dit gaat veranderen met LinkedIn Audience Network, dat bedrijven de mogelijkheid gaat bieden om ook buiten de newsfeed van LinkedIn een publiek te bereiken.
Hoe wordt het bredere publiek bereikt?
Via het nieuwe platform wordt het mogelijk om gesponsorde content via derden te verspreiden. Je kunt hierbij denken aan ShareThrough, MoPub, Rubicon en AdX van Google. Daarnaast kan deze content ook binnen de services van Microsoft zelf worden getoond. Dit kan dus bijvoorbeeld in Outlook zijn of op nieuwssite MSN. Natuurlijk wordt er wel streng gecontroleerd op het soort gesponsorde content. Zo wordt direct duidelijk gemaakt dat bijvoorbeeld advertenties van datingsites niet in aanmerking komen. Er zal een strenge controle plaatsvinden op de kwaliteit van de betreffende gesponsorde content.
De bèta van LinkedIn Audience Network
We hebben er helemaal niets van meegekregen, maar er zijn toch al heel wat adverteerders die uitgebreid hebben mogen kennis maken met LinkedIn Audience Network. Zo’n 6.000 bedrijven hebben de bèta versie mogen testen en de resultaten liegen er niet om. De unieke impressies namen toe met gemiddeld 8% en de engagement van promoties werd verdubbeld, verdrievoudigd en hier en daar zelfs verviervoudigd. Er was een toename van maar liefst 80% te zien in het aantal unieke kliks.
Uitbreidingen in de toekomst
LinkedIn Audience Network staat nu natuurlijk nog in de kinderschoenen. Er zal eerst worden bekeken of het succes op grote schaal ook zo groot is. Hier maakt Microsoft zich overigens totaal geen zorgen om. Er wordt dan ook al druk gewerkt aan nieuwe uitbreidingen.
Haal alles uit LinkedIn!
LinkedIn kan veel betekenen voor bedrijven. Het professionele netwerk is de ideale plek om meer naamsbekendheid te verkrijgen, om klanten en nieuw personeel te werven, om relaties te onderhouden en meer. Wil jij meer uit LinkedIn halen? Volg dan eens een LinkedIn training en neem contact met ons op!