8 Must-haves in je Instagram posts
Instagram posts kunnen je veel betrokkenheid opleveren, maar lukt dit je ook? Veel bedrijven ervaren moeite met het bereiken van betrokkenheid met hun Instagram posts. Dit zou goed te maken kunnen hebben met het bijschrift van je post. Bijschriften zijn belangrijk voor het succes van je Instagram posts.
Wat moet er zeker in een bijschrift van je Instagram post staan?
Een bijschrift schrijf je niet zomaar. Deze schrijf je volgens een strategie. Tenminste, dat doe je als je er echt succes uit wil halen. Veel bedrijven hebben (nog) geen goede strategie en schrijven het bijschrift eigenlijk zomaar even uit de losse pols. Dit levert vaak niet het gewenste resultaat op. Wij hebben 8 zaken voor je opgesomd om aandacht aan te besteden in het bijschrift van je Instagram posts.
1. Begin met de belangrijkste informatie
Een bijschrift bevat vaak wat bijzaken en natuurlijk een hoofdzaak. Waar gaat het om? Wat is jouw belangrijkste boodschap? Het is goed om de meest relevante, belangrijke informatie als eerst te benoemen.
2. Maak er een verhaal van
Het opsommen van gegevens kan wat ‘statisch’ overkomen en dat spreekt niet iedereen aan. Het is goed om de bijschriften van je Instagram posts te gebruiken om een verhaal over je bedrijf, merk, product of dienst te vertellen.
3. Let op de structuur
Schrijf je blogs voor je bedrijfswebsite? Dan gebruik je hier waarschijnlijk een effectieve verhaal voor, met een goede H1, een aantal H2’s en misschien ook nog wel wat H3’s. Alles gaat om overzichtelijkheid, professionaliteit en duidelijkheid. Doe dit niet alleen voor je blogs, maar ook voor de bijschriften van je Instagram posts. Een goede structuur is altijd een pluspunt.
4. Stel vragen
Je wilt met je bijschriften meer betrokkenheid stimuleren. Dit lukt je wanneer je vragen stelt. Mensen geven namelijk maar al te graag antwoord! Stel zo nu en dan eens een vraag op Instagram en je zal zien dat de betrokkenheid groeit.
5. Laat emoji’s voor je spreken
Emoji’s zijn ideaal om de aandacht te trekken én zij kunnen uitstekend worden ingezet om je persoonlijkheid te laten zien. Natuurlijk is het niet de bedoeling om de hele tekst vol te zetten met emoji’s. Kies de varianten bewust en laat ze voor je spreken.
6. De juiste toevoegingen
Je kunt een aantal toevoegingen kiezen om te verwerken in je bijschrift bij Instagram posts. Op de eerste plaats zijn dit natuurlijk de hashtags. Zorg ervoor dat deze relevant, sterk en interessant zijn. Daarnaast zijn dit ook de @-vermeldingen waarmee je makkelijker je bereik vergroot.
7. Hou het simpel
Hou je bijschriften zo makkelijk mogelijk. Het is de bedoeling dat iedereen het bijschrift goed kan lezen én begrijpen. Vakjargon gaat je niet verder helpen. Het is belangrijk dat iedereen jouw boodschap begrijpt, zodat iedereen daar ook mee aan de slag kan.
8. Vergeet de call to action niet
Geef duidelijk aan wat jij wilt bereiken. Met andere woorden: vergeet de call to action niet op te nemen in het bijschrift van je Instagram posts. Zo kun je in deze post van het online academy platform Skillba zien dat ze ondernemers aanmoedigen om vandaag nog een academy aan te maken.
Volg eens een Instagram training
Instagram blijft zich ontwikkelen. Veel bedrijven vinden het lastig om succes te bereiken en vast te houden op dit sociale netwerk. Wil jij alles uit Instagram halen wat er voor jouw bedrijf in zit? Dan helpen wij je natuurlijk graag, bijvoorbeeld door middel van een effectieve Instagram training.