Nieuwsbrief boosten: emoji’s in de onderwerp regel!
Steeds meer bedrijven versturen digitale nieuwsbrieven. Dit is goed, want nieuwsbrieven zorgen ervoor dat je beter in gedachten van je prospects en klanten blijft. Anderzijds wordt opvallen met je nieuwsbrief hierdoor wel lastiger. Veel mensen krijgen dagelijks meerdere nieuwsbrieven in de inbox. Het overweldigende effect hiervan kan ervoor zorgen dat de nieuwsbrieven ongelezen in de digitale prullenbak terecht komen. Het is dus zaak om goed op te vallen met je nieuwsbrief.
Gebruik emoji’s in je onderwerp regel!
Emoji’s zijn er tegenwoordig in eindeloos veel soorten. De tijd van de eenvoudige smileys is nu echt voorbij. Je kunt werkelijk alles uitdrukken met emoji’s. Dat maakt de emoji’s ook ideaal om in te zetten bij het versturen van je nieuwsbrieven. Je kunt namelijk opvallen met je nieuwsbrief door emoji’s te gebruiken in je onderwerp regel. Zo weet jouw mail de aandacht te trekken in een (over)volle mailbox. Wij geven je 5 interessante tips!
1. Selecteer de juiste emoji’s
Zeker wanneer de nieuwsbrief niet altijd door dezelfde persoon wordt opgesteld is het aan te raden om emoji’s te selecteren. Welke emoji’s mogen er wel gebruikt worden en welke niet? Maak een goede selectie en communiceer dit naar iedereen die aan de digitale nieuwsbrief werkt.
2. Een plan opstellen
Je verstuurt misschien wel meer mails naar prospects en klanten dan alleen een digitale nieuwsbrief. In de onderwerp regels van alle soorten mails kun je emoji’s gebruiken, maar het is niet bij iedere soort mail gepast. Maak daarom een plan waarin ook aangegeven wordt bij wat voor mails er wel emoji’s mogen worden gebruikt en bij welke varianten dit niet wenselijk is.
3. Vergeet je identiteit niet
Je hebt een bepaalde identiteit opgebouwd met je bedrijf. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de emoji’s die je gebruikt hierbij aansluiten. Wanneer je serieus over wilt komen, dan mag het niet zo zijn dat emoji’s deze insteek wegnemen. Besteed hier dus de juiste aandacht aan.
4. Gebruik de ruimte goed
De onderwerp regel van een digitale nieuwsbrief is heel belangrijk. Deze bepaalt immers of de ontvanger de mail zal openen of niet. Je moet de ruimte dus goed gebruiken. Een groot voordeel van emoji’s is wel dat zij kunnen worden ingezet om woorden te vervangen. Hierdoor kun je meer zeggen in minder ruimte. Maak hier slim gebruik van.
5. Check de emoji’s
Emoji’s zijn natuurlijk figuren, maar wanneer er iets niet goed gaat, worden zij omgezet in codes. Een emoji kan hierdoor in de onderwerp regel verschijnen als ? bijvoorbeeld. Hier maak je vanzelfsprekend geen indruk mee. Controleer daarom of de emoji’s wel echt goed tonen in de onderwerp regel voordat je de nieuwsbrief verstuurt.
Voor het eerst een nieuwsbrief versturen?
Heb jij nog geen digitale nieuwsbrief, maar wil je hier wel mee starten? Dan hebben wij een leuke tip voor je: maak eens kennis met Laposta. Je kunt je nieuwsbrief gratis versturen aan maximaal 2.000 personen.