Online marketing steeds belangrijker voor organisaties

Is jouw personeel bekwaam in het toepassen van de verschillende vormen van online marketing? Verschillende onderzoeken naar het koopgedrag van consumenten tonen aan, hoe belangrijk het is te werken aan de online vindbaarheid van de organisatie. De verwachting is dat het percentage aankopen wat online gedaan wordt de komende jaren verder toe zal nemen.

Naast de mogelijkheid om externe specialisten in te huren, kan medewerkers inschrijven voor een NIMA opleiding een goede eerste stap zijn. Tijdens zo’n NIMA opleiding leert men meer over online marketing en de wijze waarop dit binnen de eigen organisatie kan worden ingezet.

Belangrijk hierbij is het besef dat online marketing meer is dan de interactie op sociale media, of bijvoorbeeld het toepassen van SEO; Search Engine Optimization. Denk ook aan de mogelijkheid om bestaande klanten bij de organisatie betrokken te houden middels een nieuwsbrief. Of denk aan de mogelijkheid om op korte termijn te scoren met SEA; Search Engine Advertising. Organisaties krijgen te maken met de uitdaging om hierin de juiste balans te vinden.

Zet een opleidingsprogramma op voor medewerkers

Om straks als organisatie voldoende bekwaam te zijn in de diverse vormen van online marketing, is het raadzaam een opleidingsprogramma voor het personeel samen te stellen. Zoek eens naar wat meer informatie over NIMA Digital opleidingen en bepaal op basis daarvan welke van je medewerkers deze opleiding zouden moeten volgen in de komende maanden. Naast deze NIMA Digital Marketing opleidingen zijn er meer varianten die gevolgd kunnen worden. Denk ook aan de NIMA A Online Marketeer opleiding en de NIMA Basiskennis Online Marketing opleiding.

NIMA staat voor Nederlands Instituut voor Marketing. Het is een van de bekendste aanbieders van opleidingen op het gebied van online marketing. Het afronden van deze opleidingen biedt collega’s de basis die zij nodig hebben om de organisatie verder te kunnen helpen op het gebied van online marketing.

Laat medewerkers zelf een opleiding zoeken

Naast de mogelijkheid om medewerkers actief opleidingen op het gebied van online marketing aan te bieden, kun je hen zelf ook met voorstellen laten komen. Wellicht hebben zij via een platform als LinkedIn gezien, dat vakgenoten bij andere organisaties specifieke opleidingen hebben afgerond. Het kan ook voor hen interessant zijn zo’n opleiding te volgen.

Bied medewerkers een vast opleidingsbudget aan, welke zij kunnen gebruiken voor het bekostigen van dergelijke cursussen en trainingen. Logischerwijs kunnen medewerkers hier uitsluitend een beroep op doen, wanneer de opleiding gerelateerd is aan hun dagelijks werk.