7 Tips voor de promotie van je online training
Een online training maken is fantastisch, zeker in deze tijd. Het is namelijk zo dat online trainingen, cursussen en programma’s nooit eerder zo populair waren als nu. Dit heeft natuurlijk vooral ook te maken met de coronacrisis en het bijbehorende feit dat veel mensen vanuit de eigen woning moeten werken. We willen blijven ontwikkelen. Moet dit aan de keukentafel, dan doen we dit aan de keukentafel! Het maken van een online training is dan ook zeker een goed idee!
Hoe ga je om met jouw online training promotie?
Als je nooit eerder een online training hebt gemaakt, dan weten mensen niet dat jij online trainingen aanbiedt. Mensen moeten nog gaan kennismaken met wat jij te bieden hebt. Het is daarom heel belangrijk om jezelf op de juiste manier neer te zetten. Je wilt je online training promoten op effectieve wijze. Wij geven je 7 overwegingen om even bij stil te staan.
1. Ga je een kortingsactie voor vroege vogels houden?
Zeker bij je eerste online training kan het heel nuttig zijn om een speciale actie te organiseren voor de vroege vogels. Mensen die er heel snel bij zijn krijgen een mooie korting. Dit is interessant, want als zij de online training waarderen zullen zij deze promoten. Het bieden van een vroege vogels korting kan je dus meer verkopen opleveren.
2. Heb je een content marketingplan?
Je hebt absoluut een plan nodig. Het is helaas geen kwestie van je online training online zetten en het verkoopt zichzelf wel. Je hebt een sterk content marketingplan nodig. Ga er even goed voor zitten, bepaal je mogelijkheden en stel een budget vast.
3. Ga je advertenties plaatsen?
Het is zeker niet verplicht om advertenties te plaatsen, maar het kan je wel veel extra aandacht – en verkopen – opleveren. Wil je advertenties gaan plaatsen? Controleer dan goed waar je deze advertenties het best kunt publiceren. Het is belangrijk dat je adverteert op plaatsen die relevant zijn én waar jouw doelgroep aanwezig is.
4. Weet je duidelijk wat jouw kracht is?
Heb jij goed bepaald wat jouw kracht is? Weet jij precies waarop jij je weet te onderscheiden van concurrentie? Het is belangrijk dat je jezelf boven jouw concurrentie zet. Bied iets extra’s, zodat mensen graag voor jouw online training kiezen.
5. Kun je samenwerken met influencers?
Het kan een verstandige keuze zijn om samen te werken met een influencer. Een influencer moet natuurlijk wel de nodige impact hebben op jouw specifieke doelgroep, dus besteed aandacht aan het selecteren van de juiste partij.
6. Hoe ga je social media gebruiken?
Social media kunnen veel voor je doen, zeker op het vlak van promotie. Je kunt gebruikmaken van advertenties op social media, maar je kunt zeker ook gebruikmaken van gratis mogelijkheden. Post regelmatig op social media en maak jezelf bekend. Belangrijk puntje: niet alleen promoten op social media, maar ook waardevolle inhoud delen! Je wilt niet overkomen als een ‘stalker’.
7. Waar ga je je online training aanbieden?
Last but not least: waar ga jij je online training verkopen? Je hebt natuurlijk meerdere mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld verkopen via je eigen website of door advertentiesites aan te spreken. Wij raden je aan om je online training aan te bieden via Skillba.com. Dit platform biedt eindeloos veel mogelijkheden tegen een betaalbaar tarief. Bijkomend voordeel is nog dat jouw klanten veilig kunnen betalen via iDEAL. Ideaal toch? Als jij dé plek zoekt om je online training aan te bieden, dan is het zeker een goed idee om eens nader kennis te maken met de mogelijkheden van Skillba!