Pinterest gaat targeting opties uitbreiden
Pinterest moet hard lopen om de grote social media giganten, zoals Facebook en Instagram, bij te kunnen houden. Dat valt niet mee, want deze netwerken zijn voortdurend druk in ontwikkeling. Toch geeft Pinterest de moed zeker niet op. Het sociale netwerk laat dit zien door met ontwikkelingen te komen binnen de targeting opties.
Pinterest komt met keyword advertenties
De giganten richten zich steeds meer op de professionals, de adverteerders. Pinterest is druk bezig om hierin mee te kunnen gaan. Het is natuurlijk ook zo dat dit sociale netwerk ideaal is om specifieke doelgroepen eenvoudig te targeten op zowel de koopintenties als het koopgedrag. Pinterest gaat deze kwaliteit nu verder ontwikkelen om ervoor te zorgen dat adverteerders ook niet meer om Pinterest heen kunnen. Dit doet het sociale netwerk door de targeting opties verder uit te breiden met bijzonder relevante data met betrekking tot het koopgedrag van de doelgroep. Hiervoor worden keyword advertenties ingezet.
De ontwikkeling wordt al getest
Pinterest heeft de nieuwe tool inmiddels al helemaal klaar en directe partners die zich bezighouden met het opzetten van campagnes via Kenshoo kunnen er al gebruik van maken. Deze groep is dan ook al druk bezig met het testen van de ontwikkelingen. Het is dan ook zo dat de nieuwe tool op dit moment nog niet beschikbaar is voor alle professionele gebruikers van Pinterest, maar naar verwachting zal het zeker niet te lang gaan duren voordat de nieuwe feature volledig wordt uitgerold.
Tijd voor een Pinterest training?
Pinterest wordt van steeds groter belang voor professionals, zeker nu het sociale netwerk ook bewust de pijlen richt op adverteerders. Klinkt dit interessant? Dan is ene Pinterest training wellicht een goede keuze!