Premiumservice voor professionals op Twitter?
Bedrijven zijn vaak al bekend met premiumservices die uitsluitend voor professionals bedoeld zijn. Denk bijvoorbeeld aan de premium accounts op LinkedIn. Het lijkt erop dat Twitter ook een tweede versie wil realiseren, speciaal voor zakelijke gebruikers. Het zou dan gaan om een premium abonnementsdienst, volgens The Verge.
Meer mogelijkheden in Tweetdeck
Tweetdeck is nu natuurlijk het programma voor professionals en met de premiumservice wil Twitter ervoor gaan zorgen dat hier meer mogelijkheden worden gerealiseerd voor de abonnees. Er wordt gedacht aan de toevoeging van nieuwsmeldingen over gespotte tweettrends, betere overzichten van hashtaggebruik en uitbreidere statistieken. Daarnaast wordt er gedacht aan het toevoegen van een takenlijst, een save-optie en een digitale bladwijzer.
In een beter boekje bij de customer support
Volgens The Verge zal het zo zijn dat de premium abonnees een streepje voor zullen krijgen op andere gebruikers van Twitter. De customer support zal eerst premium abonnees helpen en zal de gewone gebruiker op de tweede plaats zetten. De vraag is natuurlijk of dit in het voordeel van het sociale netwerk zal spreken.
Geen advertenties op premium accounts
Als er daadwerkelijk de optie zal komen om een premium abonnement bij Twitter af te sluiten, dan zorg je er wel voor dat je op het sociale netwerk niet meer wordt gestoord door advertenties. Deze zullen naar alle waarschijnlijkheid niet worden getoond op premium accounts.
Komt er echt de optie tot een premium account?
Twitter heeft zelf nog niets los gelaten over de eventuele optie om een premium account te nemen. The Verge staat toch wel bekend als een betrouwbaar bedrijf dat scherp nieuws over de sociale netwerken naar buiten brengt. Er zal dan ook zeker worden nagedacht over de mogelijkheid, maar het is nog lang niet zeker dat de optie er komt. Twitter heeft een enquête verstuurd met de vraag of men twintig dollar per maand over zou hebben voor een premium account. De uitslag van deze enquête zou veel kunnen zeggen, maar deze is helaas (nog) niet bekend gemaakt.
Zou het nuttig zijn?
Een premium account zou voor bedrijven misschien best handig kunnen zijn, maar dan moet Twitter wel met meer aankomen dan alleen wat extra statistieken. Wij zijn wel heel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. We houden je natuurlijk op de hoogte. Mocht de optie er komen, dan nemen we deze natuurlijk ook direct mee in onze Twitter training.