Integreer een blogstrategie voor maximaal resultaat
Een blogstrategie helpt je om regelmatig interessante blogposts te publiceren én te promoten. Deze strategie helpt je om het maximale uit je inspanningen te halen en écht succesvol te worden door middel van bloggen. Veel bedrijven hebben al een actief blog, maar er zijn er zeker ook bij die zich hier nog helemaal niet mee bezighouden. Zij hebben geen blogstrategie en geen actief blog, waardoor zij veel mislopen.
Dáárom heb je een blogstrategie nodig
Waarom is het nu zo belangrijk voor bedrijven om een actief blog te hebben? Hier zijn veel redenen voor te noemen. Daarom heb je ook echt een blogstrategie nodig, zodat je kunt profiteren van alle voordelen van bloggen. Wij geven je inzicht in 5 belangrijke redenen om te gaan bloggen aan de hand van een effectieve blogstrategie.
1. Je merk sterk opbouwen
Je hebt een goed merkimago nodig en blogs kunnen je uitstekend helpen om je merk sterk op te bouwen. Blogs bieden je meerdere voordelen, zoals merkontwikkeling en natuurlijk ook het creëren van meer naamsbekendheid. Uiteindelijk leidt het allemaal naar je merkimago toe en dat is bepalend voor jouw succes.
2. Leiderschap opbouwen
Je kunt met blogs niet alleen je merk opbouwen, maar ook je leiderschap. Wat bedoelen we hier nu precies mee? Jij wilt door je klanten gezien worden als dé partij om zaken mee te doen. Goed bloggen helpt je om autoriteit te vestigen op je focusonderwerp(en). Mensen willen kopen bij partijen die zij kennen, waarmee zij zich verbonden voelen en van wie zij het idee hebben dat zij een echte expert in het vakgebied zijn. Jij kunt de leidersrol pakken door je goed te focussen op het zakelijk bloggen. Zo verhoog je je autoriteit en bouw je leiderschap op binnen jouw specifieke branche.
3. Meer verkeer naar je website
Je kunt natuurlijk prima focussen op SEA om bezoekers via de zoekmachine binnen te krijgen, maar SEA vraagt wel om een aardig budget als je er echt veel succes uit wilt halen. Op de lange termijn is dit zonde als je ook zonder financiële investering meer verkeer naar je website kunt leiden.
Focus op SEO in plaats van op SEA en je haalt er op de lange termijn veel meer voordeel uit. Met blogs kun je optimaal focussen op SEO, dus op het behalen van goede posities in de organische resultaten van de zoekmachine. Zo krijg je meer verkeer naar je website door inzet van je zakelijke blogs.
4. Meer betrokkenheid realiseren
Betrokkenheid is in deze tijd heel belangrijk voor bedrijven. Je realiseert meer betrokkenheid door naar je doelgroep te luisteren, door met hen te communiceren, door ‘open kaart te spelen’ en door goed te kijken naar wat zij precies nodig hebben van jou. Met het oog hierop zijn blogs ook ideaal om de betrokkenheid te vergroten. Door middel van blogs leg je contact met je doelgroep, je geeft hen informatie en adviezen die zij nodig hebben en zorgt voor een groeiende vertrouwensband.
5. Meer organische leads
We noemden net al even de voordelen van SEO, dus het bereiken van goede posities in Google met je blogs. Dit voordeel staat daar eigenlijk wel een beetje mee in verhouding. Het is namelijk zo dat je met een doordachte blogstrategie makkelijker het extra verkeer naar je website om kunt zetten in leads. We hebben het dan niet over gewone, gemiddelde leads. Nee, een goede blogstrategie levert je gekwalificeerde leads op waar je écht voordeel van hebt. Blogs kunnen echte ‘lead-magneten’ worden en daar kun je er niet genoeg van hebben!
Tijd voor een zakelijk blog!
Behoor jij nog tot de bedrijven die nog geen zakelijk blog hebben? Dan hopen we natuurlijk dat we je met bovenstaande redenen en voordelen hebben kunnen overtuigen om het toch te gaan doen. Zakelijke blogs leveren je veel op. Heb je er echt geen zin in of geen tijd voor, of heb je een actief blog dat gewoon niet zo succesvol is als je zou willen? Wij helpen je graag. Je kunt bijvoorbeeld je blogs laten schrijven door ons.