5 Regels waar een blog aan moet voldoen
Een blog moet aan verschillende regels voldoen om ervoor te zorgen dat deze ook succesvol wordt. Wanneer je als bedrijf zakelijke blogs publiceert, dan wil je niet alleen dat deze gelezen worden. Je wilt er ook je naamsbekendheid mee vergroten, je omzet mee verhogen en meer er meer betrokkenheid mee realiseren.
Regels voor een zakelijk blog
Om je blog op alle vlakken succesvol te maken is het nodig om je aan regels te houden. Deze regels hebben vooral betrekking op SEO, maar uiteindelijk moet er natuurlijk ook worden gedacht aan wat de lezer wil. Hieronder vind je 5 belangrijke regels om je aan te houden bij het schrijven van je zakelijke blogs.
1. Minimaal 500 woorden
Het is goed om een minimum aantal woorden van 500 aan te houden. Dit is een goede lengte, al is langer altijd beter. Dit betekent niet dat je de tekst moet gaan rekken door er nutteloze inhoud aan toe te voegen. Dit verzwakt de kracht van je blog en kost je meer dan het je oplevert. Probeer dus aan minimaal 500 woorden te komen, maar laat het bij 450 woorden als je echt niet verder komt met je waardevolle inhoud.
2. Korte alinea’s met koppen
Verdeel je blogtekst in logische alinea’s en voorzie iedere alinea van een subkop, ofwel een alineatitel. Het is goed om je alinea’s niet te lang te maken. In het beste geval beperk je de alinea’s tot maximaal 150 woorden. Dit is beter op het gebied van SEO, maar het zorgt er ook voor dat je blog gewoon makkelijker en fijner te lezen is voor de lezers. Je blog wordt hiermee namelijk ‘scanbaar’.
3. Meerdere keywords
Kies voor een blog meerdere keywords. Op de eerste plaats kies je een focus keyword. Probeer deze in de titel en in enkele subkoppen te verwerken. Daarnaast kies je minimaal 3 gerelateerde keywords die je ook hier en daar gebruikt. Je hoeft je niet aan een bepaalde keyword density te houden, want keyword density is verleden tijd. Schrijf dus natuurlijk en verwerk hier en daar een keyword. Probeer je focus keyword ook in de eerste en laatste 25 woorden van je blog te zetten.
4. Aandacht voor linkbuilding
Het toevoegen van links in je blog is altijd goed. Voor SEO is het de beste optie om minimaal 1 interne link en minimaal 1 externe link te plaatsen. Wil je echt niet linken naar externe websites? Zorg er dan voor dat er wel een interne link wordt toegevoegd. Externe links hoeven overigens zeker niet naar concurrerende bedrijven te gaan. Integendeel! Je kunt ook extern linken naar nieuwssites of infosites, zoals bijvoorbeeld Wikipedia.
5. Een call to action
Zet je zakelijke blog kracht bij door af te sluiten met een call to action. Zo weten de lezers wat zij kunnen doen na het lezen van je blog. Je kunt hen bijvoorbeeld uitnodigen om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief of je kunt hen een mooie aanbieding voorschotelen.
Je zakelijke blog uitbesteden?
Wil je wel een zakelijk blog, maar vind je het lastig om deze zelf te realiseren of bij te houden? Dan kun je je blog uitbesteden. Hiervoor ben je bij ons natuurlijk ook van harte welkom. Voor meer informatie kun je altijd contact opnemen.