Een regelmatige SEO audit voorkomt problemen
Weet je dat het belangrijk is om met regelmaat een SEO audit uit te voeren? We hebben het dan over een zeer complete SEO audit, dus een technische SEO audit, een algemene SEO audit, een on page en een off page SEO audit. Natuurlijk vraagt dit tijd en aandacht, maar het levert je wel veel voordelen op. Het is dan ook niet voor niets dat steeds meer ondernemers regelmatig even de tijd nemen voor het uitvoeren van de SEO audits. In deze blog vertellen wij je meer over het belang van deze audits.
Waarom is een SEO audit zo belangrijk?
De SEO industrie blijft veranderen en er gebeurt altijd iets nieuws. Wat 5 maanden geleden werkte, werkt vandaag misschien niet meer. De trefwoordautoriteit voor jouw domein verandert bijvoorbeeld voortdurend met de tijd en locatie. Een audit helpt je bij het identificeren van de best gerangschikte zoekwoorden waarop jij je het best kunt richten. Het uitvoeren van de belangrijkste audits doe je het best door gebruik te maken van hoogwaardige en speciaal voor audits ontworpen tools. In Amerika is de tool SEO PowerSuite bijvoorbeeld een veel gebruikte tool. Onder de Nederlandse ondernemers zien we dat de voorkeur vaak uit gaat naar een tool zoals SEMrush of een vergelijkbare oplossing. Hoe je het doet maakt niet zo veel uit, zolang je maar zeker bent van betrouwbare resultaten. Deze resultaten heb je namelijk nodig om te kunnen blijven optimaliseren.
Waarom moet een SEO audit herhaald worden?
Het uitvoeren van SEO audits is belangrijk om off page, on page en bijvoorbeeld op technisch SEO niveau te controleren of er geen fouten bestaan. Denk onder meer aan onbetrouwbare backlinks, aan dode linkjes op je website of aan een verkeerde navigatie op je website. Dit zijn slechts voorbeelden. Om goede posities in Google te krijgen is het nodig om alles op orde te hebben. Door SEO audits uit te voeren, leg je de mogelijke problemen vast en kun je deze effectief oplossen. Is alles opgelost? Dan is het belangrijk om de SEO audits na verloop van tijd weer te herhalen. Google blijft bijvoorbeeld jaarlijks het algoritme updaten. In dit dynamische landschap moet je op de hoogte blijven van de laatste trends om vast te kunnen houden aan goede posities.
Nieuwe content vraagt ook om nieuwe audits
Je hebt niet alleen te maken met de wisselende algoritmes van Google die ervoor zorgen dat je regelmatig een SEO audit uit moet voeren. Als het goed is heb je zelf een actief zakelijk blog op je website staan. Je kunt tegenwoordig niet meer zonder, zeker niet als je optimaal wilt focussen op SEO. Een blogpagina betekent dat je zelf ook steeds verse content aan je website toevoegt. In deze content kan ongemerkt een foutje zitten. Deze wordt tijdens de SEO audits opgemerkt, zodat je het direct aan kunt passen.
Wat levert het je nu precies op?
Door een SEO audit uit te voeren, kun je erachter komen wat voor jou werkt en wat niet. Het kan je ook helpen bij het identificeren van gebieden die verbetering behoeven. Een SEO audit kan ervoor zorgen dat Google je niet bestraft voor problemen die je ranking kunnen verpesten. Het biedt je ook uitgebreide feedback over best practices bij het runnen van je website. Alles samengevat; SEO audits bieden je alle informatie die jij nodig hebt om je website te optimaliseren en ook in de toekomst optimaal te houden. Daar houdt Google van, en dat merk je aan je rankings.
Voeg regelmatig verse inhoud aan je website toe
Iets waar Google dol op is, is een website die regelmatig uitgebreid wordt. Een actieve website, zoals dat heet, wordt altijd boven een inactieve website geplaatst in de zoekresultaten. Het is dus belangrijk om regelmatig aandacht te besteden aan het toevoegen van nieuwe inhoud aan je website. Dit doe je natuurlijk het best door middel van zakelijke blogs. Heb je hier geen tijd voor of kost het je gewoonweg bloed, zweet en tranen? Je kunt je blogs uitbesteden aan ons. Wij regelen het graag voor je!