Social media ideeën voor B2B bedrijven: 6 tips
Social media hoort tegenwoordig ook helemaal thuis in de echte B2B omgeving. Met de juiste inzet van social media kun je onder meer een grotere naamsbekendheid realiseren, meer omzet genereren en de klantenkring aanzienlijk uitbreiden. Maar hoe zet je als B2B bedrijf social media in en wat ga je delen? Hierbij 6 tips en ideeën!
Wat kan social media voor B2B betekenen?
Social media is vanuit de kinderschoenen in zevenmijlslaarzen gestapt en de ontwikkelingen zijn moeilijk bij te houden. Hoe kan je social media nu voor jou laten werken?
Tip 1: Laat zien dat je er bent
Als B2B ondernemer is het belangrijk jezelf op de kaart te zetten en social media helpt je hierbij. Bekijks ocial media als een werknemer die voor jou aan de slag gaat. Deze werknemer moet eerst ingezet worden, dus maak social media accounts aan en begin rustig!
Tip 2: Deel je kennis
Soms moet je kennis voor jezelf houden om de concurrentie een stap voor te blijven, maar door jouw unieke kennis te delen via social media laat je ook zien waar jouw kracht ligt!
Tip 3: Sla je slag met dagdeals
Als het binnen jouw branche mogelijk is, dan is social media de ideale partner om te promoten dat je een dagdeal hebt! Echt iets wat populair is tegenwoordig!
Tip 4: Nodig uit mensen uit en ga in gesprek
Maak mensen nieuwsgierig met posts en ga met hen in gesprek. Een gesprek via social media kan mogelijk een opdracht worden.
Tip 5: Laat je humor zien!
Humor breekt het ijs en ook in de zakelijke wereld speelt humor een steeds belangrijkere rol. Maak hier gebruik van en laat zien hoe leuk jouw bedrijf / organisatie is!
Tip 6: Onderhoud je account
Je social media profielen en accounts moeten altijd up to date zijn, dus houd dat in de gaten.
Meer halen uit social media als B2B bedrijf?
Wil jij precies weten hoeveel voordeel jij als B2B kunt halen uit social media? Check dan eens onze gerichte social media trainingen!