Wij verzorgen voor het 3e jaar op rij de social media voor de Bloesemtocht

De Rode Kruis Bloesemtocht nadert en online kunnen wandelaars daar volop over praten. Voor het derde jaar op rij zal Leon Tindemans van TTM communicatie, een full-service social media bureau, alle online activiteit rondom de bloesemtocht verzorgen. Gedurende het hele jaar werden er berichten verstuurd, maar naarmate 12 april nadert  is de frequentie fors omhoog gegaan!

Facebook en Twitter verzorgen

Via de Facebook pagina en het Twitteraccount van het wandelevenement worden de trouwe groep wandelaars op de hoogte gehouden van de bloesem in de regio en de ontwikkelingen rondom het evenement. De Facebook pagina van de Rode Kruis Bloesemtocht heeft inmiddels ruim 2.400 fans! Op Twitter zijn er ruim 2.300 volgers.

Webcare tijdens het evenement

Op zaterdag 13 april lopen er naar verwachting 30.000 wandelaars op de verschillende parcours. Deze delen op Facebook en Twitter van allemaal informatie. Vanuit het social media centrum in de veilinghal lezen wij alle tweets rondom de Bloesemtocht. Een actieve webcare is zeer belangrijk, want als wandelaars ergens over klagen dan wordt dit gelijk doorgegeven aan het parcourshoofd.

Ook zullen we gedurende de dag actief mensen motiveren bij hun wandeling. Vorig jaar zijn er meer dan 250 tweets verstuurd vanuit de @Bloesemtocht.

Volg en like de Bloesemtocht!

Wil je op de hoogte blijven van de tocht? Like en volg ons dan:
https://www.facebook.com/NationaleRodeKruisBloesemtocht
https://twitter.com/bloesemtocht